آغاز به کار ترکیب جدید کنگره آمریکا

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز به کار ترکیب جدید کنگره آمریکا
آغاز به کار ترکیب جدید کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیب جدید کنگره ایالات متحده کار خود را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ترکیب جدید کنگره آمریکا که در انتخابات نوامبر انتخاب شد، از روز یکشنبه در شرایطی شروع به کار کرد که هنوز کنترل بر روی سنا مشخص نشده است.

مجلس نمایندگان اولین جلسه خود را برگزار کرد و سنا نیز برای جلسه گردهم آمدند. به طور رسمی، ترکیب جدید دو پارلمان آمریکا نام کنگره 117 را دارد.

دموکرات ها در ترکیب جدید، کنترل خود را بر مجلس نمایندگان حفظ کردند، البته به شکل ضعیف، اکنون آنها 222 رأی در مقابل 211 رأی جمهوری خواهان دارند. در یک شهرستان هنوز یک برنده مشخص نشده است، در حالی که در یک ایالت دیگر، لوک لتلو، نماینده منتخب کنگره، کمی قبل از جلسه کنگره بر اثر ویروس کرونا درگذشت.

انتظار می رود نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان برای یک دوره دو ساله جدید دوباره انتخاب شود. پلوسی با مخالفت محدود از سال 2003 جناح دموکرات را کنترل کرد.

در همان زمان، میچ مک کونل جمهوری خواه ممکن است پس از انتخابات میان دوره ای در دو منطقه جورجیا در 5 ژانویه، کرسی رهبر اکثریت سنا را از دست بدهد. اگر دموکرات ها در هر دو حوزه انتخابیه پیروز شوند، تعداد سناتورها 50:50 خواهد بود و کاملا هریس، معاون رئیس جمهور آینده، به عنوان رئیس مجلس سنا، می تواند در حالت رای برابر به دموکرات ها رای دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала