بررسی حساسیت به واکسن Pfizer و BioNTech در آمریکا

© Photo / Twitter account of IDT Biologikaبررسی آلرژیک به واکسن Pfizer و BioNTech در آمریکا
بررسی آلرژیک به واکسن Pfizer و BioNTech در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در آمریکا حساسیت واکسن ضد کرونای Pfizer و BioNTech مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر مارکس مدیر مرکز تحقیقات و ارزیابی بیولوژیک سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA)، گفت: سازمان غذا و داروی آمریکا در حال بررسی حدود پنج مورد از واکنشهای آلرژیک جدی در افرادی است که از واکسن کرونای BioNTech / Pfizer را تزریق کرده اند.

مشاهده یک مورد واکنش شدید آلرژیک به واکسن فایزر در آمریکا  - اسپوتنیک ایران
مشاهده یک مورد واکنش شدید آلرژیک به واکسن فایزر در آمریکا

مارکس در جلسه توجیهی که از کانال رسمی بوتیوب این مرکز پخش شد ، گفت: تعداد کل پرونده هایی که ما بررسی می کنیم حدود 5 مورد است.

به گفته وی، گزارش چندین مورد واکنش آلرژیک را از ایالات مختلف دریافت شده است که توسط متخصصان بخش به دقت مورد بررسی قرار می گیرند. مارکس خاطرنشان کرد که این واکنش ها ممکن است به دلیل پلی اتیلن گلیکول باشد که بخشی از واکسن است، اما به طور قطعی نمی توان آنرا تایید کرد.

پیش از این گزارش شده بود که دو کارمند بهداشتی در ایالت آلاسکا پس از دریافت اولین دوز واکسن ویروس کرونا از BioNTech / Pfizer، نیاز به مراقبت پزشکی داشتند و یکی از آنها در بیمارستان بستری شد. طبق گزارش رسانه ها، پاسخ وی به این واکسن مشابه آنچه در هفته گذشته در واکسیناسیون در انگلیس در دو کارمند بهداشت گزارش شده است، بود.

گفتنی است که روز دوشنبه، ایالات متحده واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را با استفاده از واکسنی که به طور مشترک توسط شرکت آمریکایی Pfizer و BioNTech آلمان تولید شده بود را آغاز کرد. در مرحله اول کادر پزشکی و ساکنان خانه های سالمندان این واکسن را دریافت می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала