واشنگتن ‌پست: وزارت خارجه آمریکا در معرض عملیات جاسوسی پیچیده

© Fotolia / Lukas Gojdaواشنگتن ‌پست: وزارت خارجه آمریکا در معرض عملیات جاسوسی پیچیده
واشنگتن ‌پست: وزارت خارجه آمریکا در معرض عملیات جاسوسی پیچیده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه واشنگتن پست گزارش داد: وزارت خارجه آمریکا و مؤسسه‌ های ملی بهداشت در معرض یک عملیات جاسوسی پیشرفته و پیچیده قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارشی از سوی روزنامه واشنگتن پست آمده است، که پیش بینی می شود شمار اهداف حملات سایبری در آمریکا که شامل وزارت خزانه‌ داری و تجارت و امنیت کشوری شده است، بیشتر شود.‎

رویترز: هکرهای روسیه وزارت امنیت داخلی آمریکا را هک کردند - اسپوتنیک ایران
رویترز: هکرهای روسیه وزارت امنیت داخلی آمریکا را هک کردند

خبرگزاری رویترز یکشنبه ‌اعلام کرد: هکرهای مورد حمایت یک دولت خارجی اطلاعات و ایمیل‌ های وزارت خزانه‌ داری آمریکا را به سرقت بردند.

به ‌دنبال افشای این خبر رسانه‌ های آمریکا اعلام کردند این اقدام هکری به حدی جدی و گسترده بوده که نشست اضطراری شورای امنیت ملی در کاخ سفید برگزار شده است.

بر اساس اعلام سه نفر از کسانی که آشنا به این حادثه امنیتی هستند، این نگرانی در نهاد اطلاعاتی آمریکا وجود دارد که هکرهایی که وزارت خزانه‌ داری و اداره مخابرات و ارتباطات ملی را هدف گرفتند از ابزاری مشابه برای رخنه در دیگر نهادهای دولتی استفاده کنند. این افراد اسم نهادهای دولتی مورد اشاره را ذکر نکردند.

منابع دیگری اعلام کردند حمله هکری به اداره ملی مخابرات و اطلاعات آمریکا و برنامه آفیس ۳۶۵ شرکت مایکروسافت صورت گرفته است.

همچنین آژانس امنیت زیرساختی و امنیت سایبری آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ ای وقوع این حمله سایبری را تأیید کرده است.

در این بیانیه آمده است: ما همکاری نزدیکی با سایر آژانس‌ های اطلاعاتی و امنیتی داشته ‌ایم تا درباره حمله سایبری به شبکه‌ های دولتی آمریکا تحقیق کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала