آمریکا ۲ شهروند ایرانی را تحریم کرد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا ۲ شهروند ایرانی را تحریم کرد
 آمریکا ۲ شهروند ایرانی را تحریم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خزانه ‌داری آمریکا از تحریم ۲ شهروند ایرانی که ادعا می ‌شود با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در ارتباط هستند، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه وزارت خزانه ‌داری آمریکا در بیانیه‌ ای از تحریم ۲ شهروند ایرانی در ارتباط با پرونده ناپدید شدن رابرت لوینسون جاسوس سازمان سیا آمریکا خبر داد.

هدف اصلی تحریم های جدید آمریکا از دیدگاه مسکو - اسپوتنیک ایران
هدف اصلی تحریم های جدید آمریکا از دیدگاه مسکو

وزارت خزانه ‌داری آمریکا در بیانیه ادعا کرده است، که این ۲ شهروند ایرانی با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در ارتباط هستند و در ربودن رابرت لویسنون دست داشته ‌اند.

مقامات آمریکایی و خانواده رابرت لوینسون مأمور سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، که در پوشش کارمند بازنشسته بخش مبارزه با جرائم سازمان یافته پلیس فدرال آمریکا (اف.‌بی.‌آی) به ایران سفر داشته، در ماه مارس سال ۲۰۰۷ (اسفند ماه ۱۳۸۵) در ایران ناپدید شده می شود.

مسئولان ایران بارها اتهامات ایالات متحده آمریکا مبنی بر حضور رابرت لوینسون در ایران را ادعاهایی واهی خواندند.

مقامات پلیس فدرال آمریکا همچنین مدعی شدند که لوینسون احتمالاً از سوی یک گروه ربوده شده و در منطقه مرزی بین ایران با افغانستان و پاکستان نگهداری می‌ شود. ادعایی که هیچ گاه از سوی هیچ منبعی تأیید نشد.

همسر و پسر وی هم برای یافتن لوینسون به ایران سفر کردند اما تلاش ‌ها برای یافتن وی بی‌ نتیجه بود زیرا وی در خاک ایران حضور ندارد.

همچنین مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در توییتی اذعان کرد: امروز، ایالات متحده دو مقام ارشد وزارت اطلاعات و امنیت ایران را که در ربودن، بازداشت و مرگ احتمالی رابرت لوینسون نقش داشتند تحریم می کند. ما در پیگیری کسانی که در ناپدید شدن وی نقش داشته اند، کوتاهی نمی کنیم.

​در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی، آسوشیتدپرس گزارش داد که لوینسون، در یک پروژه و مأموریت تأیید نشده، برای سازمان اطلاعات آمریکا جاسوسی می‌ کرده‌ است.

اواسط مهرماه امسال یک دادگاه آمریکایی، ایران را به پرداخت ۱۰۷ میلیون دلار غرامت به خانواده لوینسون و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به عنوان جریمه به دولت آمریکا محکوم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала