کنگره آمریکا پیش نویس بودجه نظامی سال ۲۰۲۱ را تصویب کرد

© AFP 2023 / Nicholas Kammکنگره آمریکا پیش نویس بودجه نظامی سال ۲۰۲۱ را تصویب کرد
کنگره آمریکا پیش نویس بودجه نظامی سال ۲۰۲۱ را تصویب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس نمایندگان كنگره آمریكا روز سه شنبه پیش نویس بودجه دفاعی برای سال مالی ۲۰۲۱ (از اول اكتبر آغاز شد) را تصویب كرد.

به گزارش اسپوتنیک، این سند همچنین شامل تحریم های خطوط انتقال گاز نورد استریم ۲ و ترکیش استریم و محدودیت های آنکارا به دلیل خرید اس-۴۰۰ است.

دادگاه عالی آمریکا دادخواست رد پیروزی بایدن در پنسیلوانیا را نپذیرفت - اسپوتنیک ایران
دادگاه عالی آمریکا دادخواست رد پیروزی بایدن در پنسیلوانیا را نپذیرفت

پیش نویس بودجه دفاعی با حجم کل بیش از ۷۴۰ میلیارد دلار برای اختصاص ۶۳۵.۵ میلیارد دلار برای نیازهای اساسی پنتاگون، ۲۶.۶ میلیارد دلار برای اجرای برنامه های امنیت ملی از طریق وزارت انرژی و ۶۹ میلیارد دلار برای عملیات خارج از کشور پیش بینی شده است.

این سند، از جمله موارد دیگر، شامل گسترش تحریم ها علیه خطوط انتقال گاز نورد استریم ۲ و ترکیش استریم و همچنین محدودیت های اجباری علیه آنکارا به دلیل خرید سامانه های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ روسی است.

علاوه بر این قرار است ۲۵۰ میلیون دلار برای کمک نظامی به اوکراین اختصاص یابد.

در تابستان، ابتدا مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات ها و سپس اکثریت جمهوری خواه در سنا نسخه های خود را از بودجه دفاعی ۲۰۲۱ تصویب کردند. کمیسیونی از نمایندگان هر دو اتاق برای توافق در مورد جزئیات این دو سند تشکیل شد. نمایندگان مجلس سند توافق شده را هفته گذشته ارائه دادند؛ انتظار می رود به زودی در سنای آمریکا مورد بررسی قرار گیرد. در صورت تصویب این لایحه در مجلس عالی قانونگذار آمریکا، برای امضا به رئیس جمهور می رود.

به نوبه خود، دونالد ترامپ رئیس فعلی دولت واشنگتن، قبلا قول داده بود که این سند را وتو کند. نارضایتی رئیس جمهور نبود بند در لایحه بودجه برای لغو بند ۲۳۰ قانون حراست از ارتباطات سال ۱۹۹۶ است که شرکت های فناوری را از طرح دعوی برای ارسال، حذف یا تعدیل محتوای تولید شده توسط کاربر محافظت می کند.

در اواخر ماه مه، رهبر آمریکایی دستورالعمل تنظیم فعالیت های شبکه های اجتماعی در این کشور را امضا کرد. به گفته ترامپ: این سند برای ایجاد مقررات جدید بر اساس این بخش است.

همانطور که رئیس کاخ سفید در آن زمان خاطرنشان کرد، شبکه های اجتماعی که درگیر سانسور یا اقدام سیاسی هستند دیگر از مسئولیت ها مصون نخواهند بود. بعلاوه، رئیس جمهور آمریكا با لایحه پیشنهادی تغییر نام اجباری تأسیسات نظامی كه به نام رهبران ایالت های هم پیمان آمریكا در طول جنگ داخلی آمریكا (۱۸۶۵-۱۸۶۱) و خلاص شدن از شر هرگونه نماد دیگر برده جنوبی مخالف است.

ترامپ همچنین از لایحه محدودیت در موضوع کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در خارج انتقاد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала