مراسم تحلیف بایدن با حضور تعداد اندک مردم برگزار می‌شود

© REUTERS / JOSHUA ROBERTSمراسم تحلیف بایدن با حضور تعداد اندک مردم برگزار می‌شود
مراسم تحلیف بایدن با حضور تعداد اندک مردم  برگزار می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئيس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا قصد دارد مراسم تحلیف خود را مختصر برگزار کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بهار نیوز جو بایدن گفت که به خاطر بحران کرونا مراسم آغاز ریاست جمهوری خود را هرچه کوچک‌تر و بدون حضور جمعیتی بزرگ برگزار خواهد کرد. او گفته است که با توجه به شرایط تسلط بحران کرونا در کشور باید از گرد آمدن جمعیت میلیونی خودداری شود.بایدن گفت که با توجه به گسترش پاندمی در آمریکا او از توصیه دانشمندان و کارشناسان پیروی خواهد کرد. به نحوی که مراسم تحلیف رییس جمهور طبق معمول روی سکوی عمارت کاپیتول در واشینگتن برگزار می‌شود اما جمعیت زیادی در برابر سکو و خیابان‌های اطراف جمع نخواهد شد.او همچنین تصریح کرد که مراسم عمدتا به صورت مجازی برگزار می‌شود تا از حضور انبوه جمعیت خودداری شود.

بایدن ترامپ را به مراسم تحلیف خود دعوت کرد - اسپوتنیک ایران
بایدن ترامپ را به مراسم تحلیف خود دعوت کرد

پیش از این حزب دموکرات در ماه اوت گذشته کنگره‌ای به صورت مجازی برگزار کرده است و بایدن ترجیح می‌دهد که مراسم ورود به کاخ سفید به همان ترتیب برگزار شود.جو بایدن پیش از این در سال ۲۰۰۹ در مراسم تحلیف باراک اوباما به عنوان معاون رییس جمهور حضور داشت.

یادآور می شود دونالد ترامپ رییس جمهور کنونی آمریکا در سال ۲۰۱۷ مراسم پرشکوهی  به افتخار تحلیف خود برگزار کرد که تا ۱۰۷ میلیون دلار برای آن خرج شده بود و با انتقاد رسانه های ایالات متحده روبرو گردید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала