پمپئو: ایران مصرانه بدنبال مذاکره با آمریکا است

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو: ایران مصرانه بدنبال مذاکره با آمریکا است
پمپئو: ایران مصرانه بدنبال مذاکره با آمریکا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی گفت که ایران مصرانه تلاش می کند به مذاکرات با آمریکا بازگردد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه ادعا کرد که ایران مصرانه تلاش می کند به مذاکرات با آمریکا برای لغو تحریم های یک جانبه این کشور بازگردد.

پمپئو: مماشات با ایران زیان آور خواهد بود - اسپوتنیک ایران
پمپئو: مماشات با ایران زیان آور خواهد بود

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما می دانیم که فشار حداکثری ما کار می کند، به این دلیل که ایران اکنون در حال ارسال سیگنال‌هایی برای نشستن بر سَر میز مذاکره جهت کاهش تحریم‌ها علیه خود است. وی در عین حال به واکنش واشنگتن در قبال چنین اقداماتی از سوی تهران اشاره ای نکرد.

پیش از این در ماه نوامبر، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت؛ سیاست فشار حداکثری آمریکا به شکست حداکثری انجامیده است.

در سال 2018 ، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا تصمیم گرفت از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با تهران خارج شود. پس از آن واشنگتن کارزاری را برای اعمال حداکثر فشار بر ایران آغاز کرد، که در واقع هدف آن فشار اقتصادی به ایران بودد. برجام به منظور عبور از بحران توسعه برنامه هسته ای تهران توسط 5 عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان با ایران امضا شد. جوز بایدن، رئیس جمهور منتخب حزب دموکرات آمریکا بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به برجام اعلام کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала