جمهوری ‌خواهان از پست جان کری در دولت بایدن راضی نیستند

© AFP 2023 / John Macdougal جمهوری ‌خواهان از پست جان کری در دولت بایدن راضی نیستند
جمهوری ‌خواهان از پست جان کری در دولت بایدن راضی نیستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان کری در زمان تصدی وزارت خارجه از جمله معماران پیمان اقلیمی پاریس بود در حالی که ترامپ در سال ۲۰۱۷ از این پیمان تاریخی کنار کشید و بایدن قصد دارد هر چه زودتر از نو به آن بپیوندد. 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت، انتصاب جان کری یکی از وزرای دولت اوباما از سوی جو بایدن برای مقابله با تغییرات اقلیمی، که روز دوشنبه صورت گرفت به مذاق جمهوری‌ خواهان خوش نیامد اما اعتدال ‌گرایان و شماری از جناح مترقی از این انتصاب راضی بودند.

پمپئو: تمام تلاشمان برای انتقال قدرت را انجام می دهیم - اسپوتنیک ایران
پمپئو: تمام تلاشمان برای انتقال قدرت را انجام می دهیم

او در شورای امنیت ملی مشغول به کار خواهد شد و نخستین بار است که انتصابی رسمی برای مقابله با تغییر اقلیم صورت می‌گیرد که طبق بیانیه گروه انتقال قدرت، بازتابی از دیدگاه بایدن رییس جمهور منتخب ایالات متحده مبنی بر این است که تغییر اقلیم «موضوعی اضطراری در حوزه امنیت ملی» است. 

کری پس از اعلام این انتصاب در توییتر نوشت: آمریکا به زودی صاحب دولتی خواهد شد که بحران اقلیم را تهدیدی جدی برای امنیت ملی تلقی می ‌کند و بر همین اساس با آن مقابله می ‌کند. افتخار می ‌کنم که در سمت نماینده رئیس جمهور در امور اقلیم برای مقابله با این بحران با رییس جمهور منتخب، متحدان ما و رهبران جوان جنبش اقلیم همکاری کنم. 

جان کری در ادامه افزود: کار خیلی زیادی در چارچوب پیمان پاریس باقی مانده که باید انجام دهیم. به دولت برمی ‌گردم تا آمریکا را برای مقابله با بزرگ ‌ترین چالش این نسل و نسل‌ های آینده به مسیر درست برگردانم. برای مقابله با بحران اقلیم همکاری همگان لازم است.

تام استیر نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری، که رهبری گروه کارزار انتخاباتی بایدن در امور تغییر اقلیم را به عهده گرفته بود نیز در توییتر نوشت: مایه افتخار فراوان است که دوست نازنینم وزیر خارجه پیشین ایالات متحده جان کری به سمت نمایندگی رییس جمهور در امور اقلیمی منصوب شده است. برای مقابله با بحران اقلیم، بازگرداندن آمریکا به نقش رهبری جهان در امور اقلیمی و همکاری بین ‌المللی در راستای نجات سیاره زمین به چنین رهبری نیاز داشتیم.

تام کاتن سناتور ایالت آرکانزاس، نیز که بارها بیانیه‌ های گمراه‌ کننده در مورد تغییر اقلیم را منتشر کرده است سریع در مورد این انتصاب در توییتر اظهار نظر کرد. 

این مقام رسمی حزب جمهوری ‌خواه نوشت: جان کری سرخوشانه دارد به شغل رویایی ‌اش یعنی جا خوش کردن در هتل ‌های شیک اروپای مرکزی بر می‌گردد تا در مورد توافق‌ هایی مذاکره کند که به درد آمریکا نمی ‌خورند.

دین براونینگ عضو پیشین کمیسیون "لوهای کانتی" در پنسیلوانیا از حزب جمهوری ‌خواه نیز در توییتر نوشت که گماردن کری به سمت فرماندهی امور اقلیمی شوخی تمامی عیاری است که زبان در وصف آن قاصر است.

اومار ناوارو، عضو حزب جمهوری‌ خواه نیز که بارها با ماکسین واترز جمهوری ‌خواه در کالیفرنیا رقابت کرده و شکست خورده است در توییتر نوشت: «جان کری با آن عمارت دراندشتی که دارد می‌خواهد به مقابله تغیرات اقلیمی برود.» 

جان کری پارسال ائتلاف دو حزبی "جنگ جهانی صفر" را با حضور سیاست‌ مداران ایالات متحده، سران جهان و شماری از افراد مشهور به راه انداخت. 

او در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت در مقابله با بحران جهانی اقلیم مهم آن است که "فوجی از مردم را بسیج کنیم که خواهان اقدام فوری برای مقابله با تغییر اقلیم و متناسب با چالش ‌های آن باشند" یعنی همان نکاتی که رییس جمهور منتخب بایدن در طرح خودش برای اقلیم مطرح کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала