ترامپ به دنبال اقدامات سختگیرانه علیه چین

© AFP 2023 / Mandel Nganترامپ به دنبال اقدامات سختگیرانه علیه چین
ترامپ به دنبال اقدامات سختگیرانه علیه چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد اقدامات سختگیرانه ای را پیش از پایان دوران ریاست جمهور خود علیه چین اعمال کند.

به گزارش اسپوتنیک، آکسیوس به نقل از منابع در دولت آمریکا گزارش داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد اقدامات سختی را علیه چین پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود انجام دهد و احتمال دارد تحریم هایی اعمال شود.

انعقاد بزرگترین توافق نامه تجارت آزاد در جهان با شرکت چین  - اسپوتنیک ایران
انعقاد بزرگترین توافق نامه تجارت آزاد در جهان با شرکت چین

براساس گزارش این نشریه، مقامات دولت ترامپ قصد دارند تحریم ها و محدودیت های تجاری علیه تعداد زیادی از شرکت ها، مقامات و سازمان های چینی، به اتهام نقض حقوق بشر در سین کیانگ و هنگ کنگ یا تهدید برای امنیت ملی ایالات متحده اعمال کند.

منابع این پورتال همچنین اعلام کردند كه انتظار نمی رود که رئیس جمهور آمریكا كنسولگری های چین در ایالات متحده را ببندد و یا اقدامات دیگری نسبت به تایوان انجام دهد. کارشناسان آمریکایی در حال گفتگو درباره گسترش فهرست شرکت های چینی هستند که به گفته وزارت دفاع آمریکا با ارتش چین در ارتباط هستند. همچنین امکان اعمال مجازات برای "افزایش استفاده از کار اجباری" در صنعت ماهیگیری، که بسیار رقابتی تلقی می شود، در حال بحث است.

جان الیوت، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: تا زمانی که پکن مسیر خود را تغییر ندهد و به یک بازیگر مسئول در صحنه جهانی تبدیل نشود، اگر روسای جمهور آینده ایالات متحده اقدامات تاریخی رییس جمهور ترامپ را معکوس کنند، یک خودکشی سیاسی خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала