تصمیم جدید ترامپ برای به چالش کشیدن انتخابات آمریکا

© REUTERS / Carlos Barriaتصمیم جدید ترامپ برای به چالش کشیدن انتخابات آمریکا
تصمیم جدید ترامپ برای به چالش کشیدن انتخابات آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه از تصمیم دونالد ترامپ برای برگزاری تجمعاتی همانند گردهمایی‌های انتخاباتی خبر می دهند که در این تجمعات به مخالفت با نتایج انتخابات خواهد پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا با برگزاری چندین تجمع، همانند سخنرانی های انتخاباتی خود در چندین ایالت مهم آمریکا، تصمیم دارد شمارش مجدد آراء را طولانی كند.

دونالد ترامپ - اسپوتنیک ایران
هر هفته یک تحریم جدید علیه ایران تا پایان ریاست جمهوری ترامپ

به نقل از اکسیوس، مشاوران دونالد ترامپ اعلام کردند که این تجمعات مشابه گردهمایی های خواهند بود که رئیس جمهور آمریکا در جریان تبلیغات انتخاباتی اش برگزار کرده است.

اشاره شده که ستاد تبلیغاتی ترامپ بزودی افرادی را برای پیگیری روند سرشماری آرا را در ایالت‌های مهم "اریزونا، جورجیا و پینسلوانیا" معرفی می کند.

ترامپ قصد دارد در این تجمعات، اسناد مرگ آن دسته از رای دهندگانی را که قبل از برگزاری انتخابات فوت نموده بودند، به مردم نشان دهد. پیش از این، رسانه های آمریکایی از چندین مورد رای گیری به عنوان "ارواح مرده" در این کشور گزارش دادند.

پیش از این رئیس جمهور آمریکا با زیر سوال بردن روند شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا، باز هم تهدید کرد که انتخابات را به دیوان عالی می کشاند.

شایان ذکر است که در ادامه روند شمارش آراء انتخابات ریاست جمهور آمریکا، جو بایدن با کسب 290 رای الکترال در برابر تنها 214 رای ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و "کامالا هَریس" نیز به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

مراسم تحلیف جو بایدن حدود دو ماه دیگر در تاریخ 20 ژانویه سال آینده میلادی برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала