هر هفته یک تحریم جدید علیه ایران تا پایان ریاست جمهوری ترامپ

© REUTERS / CARLOS BARRIAدونالد ترامپ
دونالد ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت دونالد ترامپ تصمیم دارد تا پیش از مراسم تحلیف جو بایدن، هر هفته تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد با کمک اسرائیل و برخی از کشور عربی حاشیه خلیج ‌فارس، تا پیش از مراسم تحلیف جو بایدن در ماه ژانوبه، تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کند.

اولین دستورات بایدن در مقام رئیس جمهور آمریکا چیست؟
 - اسپوتنیک ایران
اولین دستورات بایدن در مقام رئیس جمهور آمریکا چیست؟

وبسایت "آکسیوس" به نقل از دو منبع اسرائیلی نوشت، الیوت آبرامز، نماینده دولت ترامپ در مورد مسائل ایران روز یکشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست اسرائیل و مایر بن شبات مشاور امنیت ملی این کشور دیدار و در مورد طرح تحریم گفتگو کرد.

منبع این خبر می افزاید؛ دولت ترامپ معتقد است چنین «سِیلی» از تحریم‌ها فشار بر ایرانیان را افزایش می دهد و احیای توافق هسته‌ای سال 2015 را برای دولت بایدن سخت‌تر می کند.

وبسایت "آکسیوس" می نویسد؛ آبرامز نیز چند روز پیش در یک جلسه محرمانه گفته بود که دولت ترامپ می خواهد هر هفته تا 20 ژانویه مجموعه جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعلام کند.

منابع اسرائیلی گفته‌اند که تحریم‌های برنامه ریزی شده به برنامه هسته‎ای ایران ارتباطی ندارد، بدین جهت که احتمالاً چنین تحریم‌هایی توسط دولت بایدن لغو شوند و راه احیای توافق هسته‌ای 2015 را باز می کنند. در عوض، هدف تحمیل تحریم بیشتر بر ایران است. در واقع هدف این طرح این است که تا آنجا که ممکن است تا 20 ژانویه علیه ایران تحریم اعمال شود.

همچنین اشاره شده که آبرامز برای گفتگو درباره طرح تحریم‌ها از اسرائیل به ابوظبی و ریاض هم سفر خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала