بایدن : بیش از 300 رای الکترال به دست خواهم آورد

© REUTERS / Jonathan Ernstبایدن : 300 رای الکترال کسب خواهم کرد
بایدن : 300 رای الکترال کسب خواهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جو بایدن ، نامزد حزب دموکرات ریاست جمهوری گفت که او هنوز آماده اعلام پیروزی در انتخابات نیست ، اما دیگر برایش روشن است که پیروز می شود.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی امریکا پیشتر خاطرنشان کرد  بود که بایدن نباید بطور "غیرقانونی" در مورد پیروزی در انتخابات صحبت کند و هشدار داد که وی تحقیقات قضایی در این زمینه را آغاز می کند.

نامزد حزب دموکرات نیز به نوبه خود ادعا می کند که در شرایط کفایت 270 رای الکترال برای انتخاب به عنوان رئیس جمهور ، می تواند آرای بیش از 300 رای الکترال  را بدست آورد.

و بایدن گفت: "ما هنوز آماده اعلام پیروزی نیستیم ، اما اعداد و ارقام به وضوح به ما می گویند: ما در این مسابقه پیروز خواهیم شد".

شک ترامپ به مشاور خود برای درز اطلاعات - اسپوتنیک ایران
سبک عجیب دعا کردن مشاور ترامپ برای پیروزی او در انتخابات +ویدئو

وی خاطرنشان كرد كه بیش از 74 میلیون آمریكایی در این انتخابات از وی حمایت كرده اند  که بیش از آنچه است كه "هر رئیس جمهور دیگر  در تاریخ ایالات متحده" دریافت كرده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه برگزار شد. نتایج رای گیری هنوز در همه ایالت ها جمع بندی نشده است. ترامپ چهارشنبه شب پیروزی خود را اعلام کرد و دموکرات ها را به تلاش برای "سرقت انتخابات" متهم کرد. ستاد مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور فعلی قصد دارد بازشماری مجدد را درخواست کند.

بر اساس محاسبات کانال های تلویزیونی بزرگ آمریکا ، جو بایدن ، نامزد دموکرات که  برای پیروزی نهایی فقط به کسب شش رای الکترال نیاز دارد ، پیشتاز است.

پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا
بایدن : بیش از 300 رای الکترال به دست خواهم آورد - اسپوتنیک ایران
پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

معاون سابق رئیس جمهور روز جمعه در شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا با 20 رأی الکترال و ایالت جورجیا با 16 رأی المترال نیز از ترامپ جلو زد.

ستاد  ترامپ با طرح شکایت در دادگاه جورجیا خواستار انطباق با رعایت قانون شمارش و ذخیره آرا دریافتی از طریق پست توسط کمیسیون های انتخابات این ایالت شده است. دادگاه عالی آمریكا ، به دنبال تقاضای جمهوری خواهان ، تصمیم گرفت آن رای ها در ایالت  پنسیلوانیا كه پس از بسته شدن مراكز اخذ رأی در روز انتخابات دریافت شده ، جدا و به طور جداگانه شمرده شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала