رکورد غم انگیز آمریکا : شناسایی بیش از 100 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا

© AP Photo / John Minchilloرکورد غم انگیز آمریکا : شناسایی بیش از 100 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا
رکورد غم انگیز آمریکا : شناسایی بیش از 100 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایالات متحده آمریکا ، برای اولین بار ، بیش از 100 هزار مورد جدید از ویروس کرونا در روز شناسایی می شود. توسط واشنگتن پست گزارش شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه واشنگتن پست،  طی روز گذشته ، 104004 مورد جدید ابتلا  به نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) در کشور آمریکا ثبت شده است. در کل ، بیش از 9.4 میلیون نفر در ایالات متحده به کرونا مبتلا شده اند شده اند. هند (3/8 میلیون مورد) و برزیل (5/5 میلیون مورد) در جایگاه های ه بعدی رتبه بندی کشورهای دارای بیشترین تعداد مبتلایان  به کووید 19 قرار دارند. روسیه از این لحاظ در رده چهارم است .

رکورد شکنی‌های ترکیه در شمار مبتلایان به کرونا ادامه دارد - اسپوتنیک ایران
رکورد شکنی‌های ترکیه در شمار مبتلایان به کرونا ادامه دارد

تا 5 نوامبر یعنی امروز  بیش از 48 میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از 1.2 میلیون نفر فوت کرده و 32 میلیون نفر دیگر بهبود یافته اند.

پیش از این ، لارنس سامرز ، وزیر خزانه داری آمریکا و دیوید کاتلر ، اقتصاددان دانشگاه هاروارد گفته بودند که خسارت ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا می تواند 16 تریلیون دلار باشد. تخمین زده می شود که حدود نیمی از این مقدار به دلیل از دست دادن تولید ناخالص داخلی در نتیجه قرنطینه ها و تعلیق کار برخی از بخش های اقتصاد باشد. همچنین ، به دلیل ابتلا به کرونا و میزان بالای مرگ و میر آمریکایی ها ، خسارات قابل توجهی وارد شد. پیش بینی می شود که خسارت کرونا برای یک خانواده چهار نفره متوسط ​​، نزدیک به 200000 دلار باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала