آخرین نتایج رقابت دموکرات ها و جمهوری خواهان در انتخابات سنای آمریکا

© AP Photo / Damian Dovarganesآخرین نتایج رقابت دموکرات ها و جمهوری خواهان در انتخابات سنای آمریکا
آخرین نتایج رقابت دموکرات ها و جمهوری خواهان در انتخابات سنای آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس اطلاعات اولیه شبکه تلویزیونی فاکس نیوز ، جمهوری خواهان و دموکرات ها هر کدام تا به حال 47 کرسی در مجلس سنای آمریکا به دست آورده اند.

به گزارش اسپوتنیک، امروز انتخابات هر دو مجلس کنگره - سنا و مجلس نمایندگان - به موازات انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

جمهوری خواهان از جمله کرسی سنا در آیووا را به دست آوردند ، که ممکن است تعیین کننده باشد: جونی ارنست با پیشی گرفتن از ترزا گرینفیلد، نامزد  دموکرات ، برای یک دوره شش ساله جدید دوباره به نمایندگی سنا انتخاب شد.

علاوه بر ارنست ، شلی مور-کاپیتو از ویرجینیای غربی ، میچ مک کانل از کنتاکی (رهبر اکثریت جمهوری خواه) ، تام کاتن از آرکانزاس و جیم اینهوف از اوکلاهما جایگاه های خود را حفظ کردند. همچنین بیل هاگورتی (حزب جمهوری خواه) در انتخابات تنسی پیروز شد.

پیشتازی بایدن در یکی از ایالات مهم آمریکا  - اسپوتنیک ایران
پیشتازی بایدن در یکی از ایالات مهم آمریکا

دموکرات ها نیز به نوبه خود دوباره در نیوهمپشایر (جین شاهین) ، ماساچوست (ادوارد مارکی) ، رود آیلند (جان رید) ، نیوجرسی (کوری بوکر) و دلاور (کریستوفر کونز) سناتور شدند.

اعضای حزب جمهوری خواه اکنون 53 کرسی در سنا در مقابل 47 کرسی دموکرات ها را در اختیار دارند. حزب دموکرات  برای کسب اکثریت 51 رأی ، نیاز به کسب چهار کرسی دیگر دارد. اگر نامزد آنها جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ را شکست دهد ، 50 رأی برای دموکرات ها کافی است زیرا در این صورت معاون رئیس جمهور کمالا هریس رئیس سنا خواهد شد.

در مجلس نمایندگان ، نتیجه به نفع حزب دموکرات است - 187 کرسی در برابر 181کرسی .

رأی گیری پس از تعطیلی مراکز رای گیری در آلاسکا ، ساعت یک بامداد (ساعت 9 30 دقیقه امروز به وقت تهران ) رسماً پایان یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала