آمریکا آزمایشات واکسن کووید-۱۹ را تعلیق کرد

© AP Photo / Ted S. Warrenآمریکا آزمایشات واکسن کووید-۱۹ را تعلیق کرد
آمریکا آزمایشات واکسن کووید-۱۹ را تعلیق کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آزمایشات واکسن کووید-۱۹ را به دلیل یافت شدن بیماری غیرقابل توضیح به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش اسپوتنیک، کمپانی آمریکایی جانسون و جانسون بیانیه ای در وب سایت رسمی خود، تعلیق مرحله نهایی آزمایشات واکسن ویروس کرونا را به دلیل تشخیص بیماری یکی از شرکت کنندگان در این آزمایش اعلام کردند.

انتقاد سازمان بهداشت جهانی از ایده مصونیت جمعی کرونا - اسپوتنیک ایران
انتقاد سازمان بهداشت جهانی از ایده مصونیت جمعی کرونا

در این بیانیه آمده است: ما به دلیل بیماری غیرقابل توجیه در یک شركت كننده در تحقیقات، به طور موقت تهیه دوز بیشتر را در تمام آزمایشات بالینی كاندیدای واكسن کووید-۱۹ خود، از جمله مرحله سوم آزمایش جهانی، به حالت تعلیق درآوردیم.

همانطور که طبق قوانین لازم است، پزشکان اکنون در حال مطالعه وضعیت بیمار هستند، فرض بر این است که اطلاعات اضافی در مورد سلامت داوطلب پس از جمع آوری تمام اطلاعات لازم ارائه خواهد شد. قبل از آن مشخص شد که جانسون و جانسون مرحله سوم آزمایشات واکسن را در ۲۳ سپتامبر آغاز کردند.

تأکید شده است، که حداکثر ۶۰.۰۰۰ داوطلب از آرژانتین، برزیل، کلمبیا، مکزیک، پرو، ایالات متحده، شیلی و جمهوری آفریقای جنوبی در این مرحله شرکت می کنند.

این آزمایشات، ایمنی و اثربخشی دوز واکسن در مقابل دارونما را برای جلوگیری از کووید-۱۹ دنبال می کند. این شرکت انتظار دارد اولین دسته از این دارو در اوایل سال ۲۰۲۱ در دسترس باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала