آیا سیستم های پشتیبانی رایانه ای انتخابات آمریکا هک شده است؟

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر آیا سیستم های پشتیبانی رایانه ای انتخابات آمریکا هک شده است؟
آیا سیستم های پشتیبانی رایانه ای انتخابات آمریکا هک شده است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های آمریکا (CISA) روز جمعه اعلام کرد که ممکن است هکرها به سیستم های پشتیبانی رایانه ای انتخابات ایالات متحده دسترسی پیدا کرده باشند اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آنها قادر به استفاده از آنها بوده اند وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، در  اطلاعیه منتشره آمده است:"فعالیت های مخرب اخیر اغلب ... شبکه های دولتی را در سطح فدرال ، ایالتی و  منطقه ای و سطح رزرو هدف قرار داده است. در حالی که به نظر نمی رسد این اهداف به دلیل نزدیکی به اطلاعات مربوط به انتخابات انتخاب شده باشند ، ممکن است خطری برای اطلاعات مربوط به انتخابات در شبکه های دولتی وجود داشته باشد".

در این بیانیه گفته می شود: "CISA از برخی موارد آگاه است که در نتیجه این فعالیت ، دسترسی غیر مجاز به سیستم های پشتیبانی انتخابات وجود داشته است. با این حال ، CISA در حال حاضر اطلاعاتی در مورد به خطر افتادن قابلیت اطمینان به داده های انتخابات ندارد".

حمله سایبری به توییتر و هک شدن اکانت های ثروتمندترین شهروندان دنیا  - اسپوتنیک ایران
حمله سایبری به توییتر و هک شدن اکانت های ثروتمندترین شهروندان دنیا

منظور نوعی "تهدید مداوم پیشرفته" از طرف افراد ناشناسی است که از آسیب پذیری های قدیمی و جدید در سرویس احراز هویت Windows Netlogon استفاده می کنند. هکرهای ناشناس در یک حمله هکری به شبکه یا برنامه با یک روش ترکیبی از آسیب پذیری های مختلف سیستم مربوطه استفاده کردند.

CISA اطلاعات فنی را برای محافظت در برابر چنین حملات هکری منتشر می کند. این پیام تأکید می کند که تجزیه و تحلیل تهدید فعلی هنوز تکمیل نشده است و  توصیه ها دیرتربه روز می شوند.

انتخابات ریاست جمهوری، کنگره ، مجالس قانونگذاری محلی و تعدادی از فرمانداران ایالات در آمریکا  3 نوامبر برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала