تهدید آمریکا به تعطیلی سفارت این کشور در عراق

© REUTERS / KEVIN LAMARQUEتهدید آمریکا به تعطیلی سفارت این کشور در عراق
تهدید آمریکا به تعطیلی سفارت این کشور در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه ها گزارش می دهند که آمریکا قصد دارد سفارت خود در بغداد را به طور کلی تعطیل کند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر دونالد ترامپ، به دولت عراق هشدار داده، در صورتی که حملات به سفارت آمریکا در بغداد متوقف نشود، این سفارتخانه را تعطیل خواهد کرد.

به کاروان نظامی آمریکا در عراق حمله  شد - اسپوتنیک ایران
به کاروان نظامی آمریکا در عراق حمله شد
روزنامه "وال استریت ژورنال" به نقل از منابع آگاه خبر داد که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در این خصوص به مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق  اطلاع داده است.

این نشریه همچنین می نویسد؛ سفیر آمریكا در بغداد به فواد حسین وزیر امور خارجه عراق گفته است كه این تصمیم سیاسی توسط دونالد ترامپ اتخاذ شده بود. به گفته وی، دو کشور وارد دوره جدیدی در روابط خود شده اند. دو مقام عراقی به این نشریه اعلام کردند كه ایالات متحده به مقامات عراقی در خصوص آغاز مقدمات بستن سفارت خود در بغداد طی چند ماه آتی خبر داده است. در همین حال، کنسولگری ایالات متحده در اربیل همچنین دایر است.

یکی از مقامات عراقی ضمن اظهار نظر در مورد بستن سفارت آمریکا در عراق، معتقد است که این تصمیم به خاطر خروج نیرو های آمریکایی از این کشور اتخاذ شد، گفت: ما مطلع هستیم که سفارت بتدریج دو سه ماه دیگر تعطیل می شود.

بر اساس اطلاعات این روزنامه، مقامات آمریکایی هشدار داده اند كه اگر سفارت بسته شود، ارتش ایالات متحده، اهداف نیروهای شیعی كه به مواضع آمریكایی ها شلیک کردند را مورد هدف قرار خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала