ترامپ: تلاش می کنیم تا درگیری میان ارمنستان و آذربایجان متوقف ‌کنیم

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: تلاش می کنیم تا درگیری میان ارمنستان و آذربایجان متوقف ‌کنیم
ترامپ: تلاش می کنیم تا درگیری میان ارمنستان و آذربایجان متوقف ‌کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که برای توقف خشونت میان ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان تلاش می‌کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری عصر یکشنبه گفت: با جدیت به این موضوع نگاه می ‌کنیم. ما روابط بسیار خوبی در آن منطقه داریم. بررسی خواهیم کرد که آیا می ‌توانیم آن را متوقف کنیم یا خیر.

روسیه و جامعه جهانی طرفین درگیر در قره باغ را به آتش بس فراخواندند  - اسپوتنیک ایران
روسیه و جامعه جهانی طرفین درگیر در قره باغ را به آتش بس فراخواندند

درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان جان دست ‌کم ۱۶ نظامی و چندین غیرنظامی را در روز یکشنبه گرفت که این سنگین ‌ترین درگیری میان دو طرف از سال ۲۰۱۶ بود و بحث نگرانی درباره ثبات در منطقه قفقاز جنوبی را ایجاد کرده است که کوریدور خط لوله‌های حامل نفت و گاز به بازارهای جهانی است.

در اوایل روز یکشنبه، وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک های واقع در خط تماس در قره باغ تیراندازی کردند ، بر اساس گزارش های نخستین، در این حملات غیر نظامیان کشته شده اند. به گفته وزارت دفاع ارمنستان ، قره باغ "تحت حملات هوایی و موشکی قرار گرفت." وهرم پوگوسیان، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور جمهوری قره باغ کوهستانی ، گزارش داد که شهرک های مسکونی در قره باغ  از جمله پایتخت استپاناکرت، مورد آتش توپخانه قرار گرفت. کابینه وزیران ارمنستان نیز به دلیل اوضاع قره باغ ، حکومت نظامی و بسیج عمومی اعلام کرد. باکو اعلام نمود که هیچ نیازی به بسیج نیروها نیست.

جمهوری آرتساخ با نام جمهوری قره‌باغ کوهستانی  یک کشور مستقل با اکثریت شهروندان ارمنی، در جنوب قفقاز است که تنها توسط سه کشور دیگر غیر عضو سازمان ملل، به رسمیت شناخته شده‌است. منطقه قره‌باغ سال‌ها است که محل مناقشه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала