آزمایش مخفیانه جنگنده دوران آینده در آمریکا

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airآزمایش مخفیانه جنگنده دوران آینده در آمریکا
آزمایش مخفیانه جنگنده دوران آینده در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمونه اولیه یک هواپیمای جنگنده نسل ششم آمریکایی برای اولین بار به آسمان بلند شد.

به گزارش اسپوتنیک، طوری که ویل روپر دستیار فرمانده نیروی هوایی آمریکا در زمینه  خرید ، فناوری و تدارکات به خبرنگاران گفت ، این جنگنده در شرایط  کاملاً محرمانه آزمایش شده است. هنوز هیچ جزئیات و عکسی از محل آزمایش در دسترس عموم  قرار نگرفته است. پنتاگون معتقد است که هواپیمای جدید از همه رقبای بالقوه خود بسیار جلوتر خواهد رفت.

آمریکایی ها از نوامبر 2016 روی پروژه جاه طلبانه Penetrating Counter Air کار می کنند. این بخشی از برنامه بزرگ Next Generation Air Dominance  (نسل بعدی برتری در هوا) است که ایجاد یک سکوی جنگی کاملاً جدید با برد پرواز طولانی ، فناوری های  رادارگریز، قدرت مانور بالا و توانایی اجرای عملیات طولانی با سرعت مافوق صوت را پیش بینی می کند.

در روسیه کار ساخت جنگنده نسل ششم ادامه دارد - اسپوتنیک ایران
جنگنده نسل ششم روسیه

پنتاگون اطلاع داد که این هواپیمای جدید که  F-X نامیده شده ، در صورت جنگ ، قادر به انجام مأموریت های جنگی در نزدیکی مرزهای چین خواهد بود که هیچ پایگاه آمریکایی در حوالی آنجا وجود ندارد ، و همچنین می توانند بمب افکن ها را در عمق خاک دشمن برای عبور از پدافند هوایی همراهی کند.

همچنین ادعا شده که هواپیما نسل ششم جدید با رادارهای فرکانس بالا و پایین قابل رویت نبوده و کاملاً نامرئی است و سلاح های بسیار بیشتری در مقایسه با جنگنده های نسل پنجم F-22  را می تواند حمل کند. تحلیلگران بلافاصله  احتمال دادند كه این جنگنده پیشرفته دست کمی از بمب افكن ندارد. همچنین اشاره شد که هواپیمای جدید به احتمال زیاد سلاح های لیزری دریافت  خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала