وزارت دادگستری آمریکا پرونده جنایی در خصوص کتاب بولتون باز کرد

© AP Photo / Shakh Aivazovوزارت دادگستری آمریکا پرونده جنایی در خصوص کتاب بولتون باز کرد
وزارت دادگستری آمریکا پرونده جنایی در خصوص کتاب بولتون باز کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دادگستری ایالات متحده پرونده ای جنایی را آغاز کرد تا مشخص شود آیا کتاب "اتاقی که همه اتفاق ها در آن رخ داد: خاطراتی از کاخ سفید" بولتون به طور غیرقانونی اطلاعات طبقه بندی شده را افشا می کند یا خیر.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی این موضوع است که آیا بولتون اطلاعات طبقه بندی شده را در کتاب خود فاش کرده است.

ترامپ، بولتون را احمق خواند - اسپوتنیک ایران
ترامپ، بولتون را احمق خواند

روزنامه نیویورک تایمز با استناد به منابع آگاه از اوضاع گزارش داد، وزارت دادگستری آمریکا در حال تحقیق برای فهمیدن اینکه آیا جان بولتون مشاور سابق ریاست جمهوری آمریكا، اطلاعات طبقه بندی شده را در كتاب خود كه در ماه ژوئن منتشر شده، افشا كرده است یا خیر.

به گفته منابع نشریه، وزارت دادگستری ایالات متحده پرونده ای جنایی را آغاز کرد تا مشخص شود آیا کتاب "اتاقی که همه اتفاق ها در آن رخ داد: خاطراتی از کاخ سفید" بولتون به طور غیرقانونی اطلاعات طبقه بندی شده را افشا می کند یا خیر.

منابع گفتند، جان راتکلیف مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده، ماه گذشته موضوع را به وزارت دادگستری ارجاع داد.

پیش از این، مقامات آمریکایی با ادعای افشای اطلاعات طبقه بندی شده در آن، تلاش کردند فروش کتاب بولتون را از طریق دادگاه ها منع کنند.

قاضی فروش خاطرات را منع نکرد، اما موافقت کرد که بولتون با ارسال آن برای چاپ، رویه هماهنگی با مقامات را نقض کرده است و اعتراف کرد که به خوبی می تواند اطلاعات طبقه بندی شده را افشا کند.

در ماه ژوئن، کتاب خاطرات بولتون "اتاقی که همه اتفاق ها در آن رخ داد" خاطره ای از کاخ سفید، منتشر شد که در آن وی به توصیف کار خود در کاخ سفید در سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ پرداخت.

به ویژه، بولتون در مورد مذاکرات در بالاترین سطح، از جمله با طرف روسی، که در آن شرکت کرده بود کاملا صریح صحبت می کند و همچنین به داده های برخی از جلسات بسته در کاخ سفید استناد می کند، که وی به عنوان مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شاهد آنها بوده است.

بولتون ۱۷ ماه در دولت ترامپ کار کرد و پس از آن اخراج شد. رسانه ها گزارش دادند که وی با رئیس جمهور در مورد نظراتش در مورد سیاست در قبال ایران، افغانستان و جمهوری دموکراتیک کره شمالی موافق نیست.

خود ترامپ در آن زمان نوشت که با بسیاری از پیشنهادهای بولتون موافق نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала