تحریم آمریکا علیه چهار شخصیت بلندپایه ونزوئلا

© Flickr / ctamتحریم آمریکا علیه چهار شخصیت کلیدی ونزوئلا
تحریم آمریکا علیه چهار شخصیت کلیدی ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم چهار شهروند ونزوئلا از جمله رئیس شورای ملی انتخابات این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه در بیانیه اعلام کرد که چهار شهروند ونزوئلا از جمله ایندیرا آلفونسو رئیس شورای ملی انتخابات این کشور در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند.

افشا گری رهبر ونزوئلا: ترامپ طرح ترور مرا تأئید کرده - اسپوتنیک ایران
افشا گری رهبر ونزوئلا: ترامپ طرح ترور مرا تأئید کرده

در این بیانیه آمده است: امروز دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، چهار مقام کلیدی ونزوئلا را به دلیل تلاش های رژیم نامشروع مادورو برای برای تضعیف استقلال و نظم دموکراتیک به فهرست تحریم ها اضافه کرد.

علاوه بر آلفونسو، در این لیست "دیوید اوجنیو دلیما سالاس" فرماندار سابق، "رینالدو انریکه" دادستان کل و "خوزه لوئیس گویترز پارا" از مقامات شورای ملی انتخابات هم دیگر اتباع ونزوئلا هستند که به فهرست تحریم های آمریکا اضافه شدند.

این تحریم ها شامل مسدود کردن همه اموال این افراد می شود.

شایان ذکر است که اعتراضات گسترده علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور فعلی ونزوئلا در تاریخ 21 ژانویه سال جاری آغاز شد و در روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. در پی این حوادث ایالات متحده وی را به عنوان رئیس دولت موقت به رسمیت شناخت و کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند. مادورو این حادثه را کودتا خواند و از قطع روابط دیپلماتیک با ایالات متحده خبر داد. روسیه، بلاروس، ایران، چین، کوبا، نیکاراگوئه، سوریه و ترکیه حمایت خود را از مادورو ابراز داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала