ترامپ می خواهد بودجه شهرهای دچار هرج و مرج در آمریکا را قطع کند

© REUTERS / Joshua Robertsترامپ می خواهد بودجه شهرهای دچار هرج و مرج در آمریکا را قطع کند
ترامپ می خواهد بودجه شهرهای دچار هرج و مرج در آمریکا را قطع کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا می خواهد بودجه فدرال شهرهای دچار هرج و مرج خشونت و ویرانگری در این کشور را قطع کند.

به گزارش اسپوتنیک، یادداشت رهبر آمریكا در اینباره روز چهارشنبه توسط كاخ سفید منتشر شده است.

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا  قصد دارد شهرهایی مانند نیویورک ، واشنگتن ، سیاتل (ایالت واشنگتن) و پورتلند (ایالت اورگن) را از دریافت بودجه فدرال محروم کند. دولت آمریکا بر این اساس بررسی چگونگی تخصیص بودجه را آغاز می کند.

قتل نوجوان سیاه پوست توسط پلیس واشنگتن - اسپوتنیک ایران
قتل نوجوان سیاه پوست توسط پلیس واشنگتن

ترامپ تاکید کرد: "دولت من اجازه نمی دهد دلارها از محل مالیات فدرال برای تأمین بودجه شهرهایی که به خود اجازه می دهند به مناطق بی قانون تبدیل شوند، صرف شوند . فوق العاده ضروری است که دولت فدرال در استفاده از وجوه فدرال توسط شهرهایی  که هرج و مرج ، خشونت و تخریب را تحمل می کنند ، تجدید نظر کند. "

از اواخر ماه مه ، در ده ها شهر در ایالات متحده و کشورهای دیگر جهان برای اعتراض به وحشیگری پلیس در در برخورد با جورج فلوید ، نگهبان سیاه پوست در شهرمینیاپولیس ، که پس از یک دستگیری وحشیانه جان خود را از دست داد ، تظاهرات برگزار شد . در برخی موارد ، اعتراضات به آشوب ، درگیری با پلیس ، غارت و خرابکاری منجر شده است.

دونالد ترامپ در گرماگرم اعتراضات تصمیم گرفت تا یک فرمان اجرایی با هدف اصلاحات در پلیس را امضا کند. هدف این فرمان تشویق ادارات پلیس به استفاده از استانداردهای مدرن در توسل به زور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала