رسانه‌های آمریکایی: حملات روسیه به سلامت روان بایدن

© AFP 2023 / Mandel Nganرسانه‌های آمریکایی: حملات روسیه به سلامت روان بایدن
رسانه‌های آمریکایی: حملات روسیه به سلامت روان بایدن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های آمریکایی با استناد به سندی از وزارت این کشور روسیه را به تلاش برای تاثیر گذاری در نتایج انتخابات آمریکا متهم کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امنیت داخلی آمریکا سندی اطلاعاتی را که به سازمانهای اجرای قانون درباره طرح احتمالی روسیه برای گسترش ادعاهایی در مورد شرایط روحی ناسالم جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری هشدار می دهد را منتشر نکرد. در این مورد ABC News با استناد به یکی از مقامات که پیش نویس این سند را در اختیار داشت، خبر می‌دهد.

گزارش شده است که پیش نویس سند با عنوان "روسیه ممکن است سلامت نامزدهای ایالات متحده را برای تأثیرگذاری در انتخابات سال 2020 بدنام کند" در 7 ژوئیه به دفتر قانونگذاری و امور عمومی وزارت ارائه شده است. در ایمیل های این سرویس آمده است: " این سند قرار نبود به طور گسترده منتشر شود، اما قرار بود در آژانس های اجرای قانون فدرال و محلی پخش شود. با این حال، یک مقام از وزارت امنیت داخلی یک ساعت پس از ارائه سند برای بررسی مداخله کرد."

بایدن: ترامپ مطیع روسیه است - اسپوتنیک ایران
بایدن: ترامپ مطیع روسیه است

این کانال تلویزیونی به نقل از جان گونتانیس، رئیس IMB، گفت: " لطفاً ارسال این (سند) را تا زمانی که با چاد ولف، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا صحبت نکردید، متوقف کنید."

به گفته این کانال تلویزیونی، این پیام حدود دو ماه پیش ارسال شده است، اما این سند هرگز پخش نشده است.

به گفته این کانال تلویزیونی، در این سند با اطمینان فراوان ادعا می شود که "بازیگران بدخواه روس ظاهراً همچنان از طریق اظهارات در مورد سلامت روحی و جسمی ضعیف نامزدهای ریاست جمهوری، تهمت می زنند تا بر نتیجه انتخابات 2020 تأثیر بگذارد." در این سند، به گفته این کانال تلویزیونی، به تلاش های ایران و چین برای انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اشاره شده است، اما بر حملات روسیه به سلامت روان بایدن متمرکز است. "

به عنوان نمونه چنین تلاشهای روسیه، یک داستان در یک سایت پروکسی روسی گفته شده که که اشتباهات در صحبت های بایدن را با زوال عقل مرتبط دانسته است.

سخنگوی IMB به کانال تلویزیونی گفت که این سند به دلیل عدم مطابقت با استانداردهای وزارتخانه منتشر نشده است. وی خاطرنشان کرد که این سند فاقد زمینه و شواهد برای انتشار گسترده است.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала