واکنش واعظی به اظهارات وزیر خارجه آمریکا

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش محمود واعظی به اظهارات وزیر خارجه آمریکا
واکنش محمود واعظی به اظهارات وزیر خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس دفتر رئیس جمهور ایران به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا که اعضای شورای امنیت را در صورت تبعیت نکردن از آمریکا به تحریم تهدید کرده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور ایران با اشاره به اظهارات اخیر پمپئو اظهار داشت: دولت آمریکا متاثر از رویکرد افراطی و اراده رژیم صهیونیستی، تصمیماتی می‌گیرد که کاملا غیرحقوقی و غیرمنطقی است لذا نمی‌تواند حتی به مبانی ظاهری حقوقی این تصمیمات نیز پایبند باشد.

آمریکا: هر کسی را که مخالف بازگرداندن تحریم ها علیه ایران باشد، مجازات می کنیم - اسپوتنیک ایران
آمریکا: هر کسی را که مخالف بازگرداندن تحریم ها علیه ایران باشد، مجازات می کنیم

وی با تاکید بر اینکه استفاده از مکانیزم ماشه سازوکاری در درون برجام است، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا در رفتاری غیرمنطقی، رسما از برجام خارج شده و روشن است که دیگر امکان استفاده از سازوکارهای درون این توافقنامه را ندارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ایران افزود:‌ البته دولتمردان آمریکا امروز دریافته‌اند که چه اشتباه بزرگی را در خروج از برجام مرتکب شده‌اند و حالا برای پوشاندن این اشتباه، دست به حرکت‌های مذبوحانه و خالی از هر گونه مبنای حقوقی و قانونی می‌زنند. آنها پس از خروج چندین مرتبه این رویکرد را آزمایش کرده‌اند و هربار به شکل کاملا کم‌نظیری در تاریخ بین‌الملل با مخالفت جهانی مواجه شده‌اند.

این عضو دولت تدبیر و امید، سیاست‌های یکجانبه ‌گرایانه آمریکا را زمینه‌ساز انزوای این کشور در جهان دانست و اذعان داشت:‌ اینکه آمریکایی‌ها که داعیه رهبری جهان را دارند،دچار چنین انزوایی شده‌اند، در حقیقت نشان‌دهنده حقانیت موضع و قانونمند بودن رفتار ایران است.

واعظی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها حق استفاده از مکانیزم‌های درون برجام را ندارند و به همین دلیل، اقدام اخیر آنها در شورای امنیت به هیچ وجه موفق نخواهد شد، چرا که همه اعضای و جامعه جهانی با آن مخالفند.

وی افزود: تهدید علنی به تحریم کشور های که با آمریکا مخالفت کنند و همراهی نکنند یک بدعت خطرناک در نظام بین الملل و شورای امنیت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала