ترامپ: ظرف مدت سه هفته با ایران توافق می کنم

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ: ظرف مدت سه هفته با ایران توافق می کنم
ترامپ: ظرف مدت سه هفته با ایران توافق می کنم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات طی مدت سه هفته با ایران توافق می کنم.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا معتقد است كه اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، طی مدت سه هفته با ایران به توافق می رسد.

وعده ترامپ برای توافق با ایران ظرف مدت یک هفته - اسپوتنیک ایران
وعده ترامپ برای توافق یک هفته ای با ایران

رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز گفت: من ظرف سه هفته اول با ایران معامله می کنم.

دونالد ترامپ افزود: آنها فقط منتظر هستند. آنها ناامید می خواهند توافق کنند. آنها می خواهند بفهمند که چه خواهد شد. اما اگر بایدن پیروز شود، معامله دیگری مانند جان کری بی کفایت و باراک اوباما که صادقانه بگویم در هنگام معاملات بی کفایت است، انجام خواهند داد.

شایان ذکر است که ایران و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل (روسیه ، انگلیس ، چین ، ایالات متحده ، فرانسه) و آلمان در سال 2015 یک برنامه جامع اقدام مشترک تهیه کردند که برنامه هسته ای تهران را در ازای رفع تحریم های سازمان ملل و اقدامات یکجانبه محدود کننده ایالات متحده محدود کرد. رئیس جمهور ایالات متحده در آن زمان باراک اوباما و وزیر امور خارجه این کشور جان کری بود. در ماه مه سال 2018 ، دولت ترامپ از خروج ایالات متحده از برجام و تحریم های اقتصادی علیه ایران خبر داد.

ترامپ بارها اظهار داشته که آماده است گفتگو با مقامات ایرانی را از سر بگیرد. به گفته وی، واشنگتن علاقه دارد كه پیمان دیگری را جایگزین برجام كند كه نه تنها برنامه هسته ای ایران، بلكه طیف گسترده ای از موضوعات دیگر از جمله برنامه موشکی تهران و سیاست منطقه ای آن را شامل می شود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала