وضع اقتصاد آمریکا رو به بهبود است

© REUTERS / Brendan McDermidوضع اقتصاد آمریکا رو به بهبود است
وضع اقتصاد آمریکا رو به بهبود است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بطور همزمان چند شاخص نشان می دهد که وضع اقتصاد ایالات متحده رو به بهبود بوده و به تدریج در حال رفع عواقب شیوع بیماری همه گیر کرونا و بحران ناشی از آن است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، از جمله می توان شاخص های مربوط به وضعیت خرده فروشی کالا ها، نرخ بیکاری ، شاخص بهبود اقتصادی آکسفورد و همچنین آماری اشتغال زایی را ذکر کرد . همه آنها پویایی مثبت اقتصاد آمریکا را نشان می دهند. برخی از این اطلاعات آماری در نگاه اول غیر منطقی به نظر می رسد. از جمله پایان دوره زمانی که آمریکایی های بیکار می توانند از مزایای اضافی استفاده کنند ، منجر به کاهش تقاضا در مجموع نشده است.

مشکل جدیدی برای اقتصاد آمریکا پس از کرونا
 - اسپوتنیک ایران
مشکل جدیدی برای اقتصاد آمریکا پس از کرونا

شاخص نوسانات محاسبه شده توسط بورس اختیار معامله شیکاگو (Chicago Board Options Exchange) که همچنین با عنوان "شاخص ترس" مشهور است نزدیک به میزان این شاخص در ماه فوریه فوریه است. این امر حاکی از روحیه ممثبت سرمایه گذاران است که انتظار ندارند در آینده نزدیک شاهد تکان ها و شوک های در شدید بازار باشند.

ضمناً برخی از شاخص ها کمافی السابق  نشان دهنده وجود برخی از مشکلات هستند. مهمترین آنها آمار بیکاری است. در هفته بین روزهای  8 و15 اوت ، تعداد درخواست های جدید برای دریافت مستمری بیکاری پس از کاهش ثبت شده در هفته گذشته ، دوباره از یک میلیون فراتر رفت و اکنون  تعداد کل بیکارن در آمریکا به  14.8 میلیون نفر رسیده است.

یکی دیگر از عوامل خطر بالقوه  در رابطه با افتتاح مدارس و دانشگاه ها در ماه سپتامبر است ، که می تواند منجر به اوج گیری دوباره شیوع کرونا شود. با این حال اقتصاددانان ارقام موجود فعلی را مثبت ارزیابی می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала