ترامپ از بیت دنس خواست تا دارایی های مربوط به تیک تاک را واگذار كند

© AP Photo / Andrew Harnikترامپ از بیت دنس خواست تا دارایی های مربوط به تیک تاک را واگذار كند
ترامپ از بیت دنس خواست تا دارایی های مربوط به تیک تاک را واگذار كند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در فرمان رئیس جمهور آمریکا ذکر شد، دلیلی بر این باور وجود دارد که بیت دنس ممکن است اقداماتی انجام دهد که تهدیدی برای تضعیف امنیت ملی کشور باشد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کاخ سفید با انتشار متن دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه دستورالعملی را امضا كرد كه بیت دنس ملزم است تا تمام دارایی های مربوط به تیک تاک در ایالات متحده را واگذار كند.

تصميم جدید ترامپ درباره تیک تاک  - اسپوتنیک ایران
تصميم جدید ترامپ درباره تیک تاک

در این مصوبه آمده است: دلایل قانع کننده ای وجود دارد که باور داشته باشیم که بیت دنس، با دستیابی به دارایی های Musical.ly، می تواند اقداماتی را انجام دهد که امنیت ملی ایالات متحده را تهدید کند. در نتیجه بیت دنس با خرید  Musical.ly و تیک تاک هر دو را ادغام می کند و یک برنامه واحد برای شبکه های اجتماعی ایجاد می کند.

در این سند آمده است، كه ظرف ۹۰ روز از انتشار این فرمان (قابل تمدید برای ۳۰ روز) ، كمیته سرمایه گذاری خارجی امریكا باید بیت دنس و شرکت های زیرمجموعه اش را موظف كند از دسترسی همه دارایی ها و حقوق در ایالات متحده خلاص شوند. علاوه بر این، شرکت باید از کلیه داده های کاربری به دست آمده از تیک تاک و Musical.ly جدا گردد و سپس این مورد را به کمیته گزارش دهد.

یادآوری می کنیم، که ترامپ در تاریخ ۶ آگوست دو دستورالعمل اجرایی ممنوعیت هرگونه معاملات با صاحب برنامه تیک تاک ،بیت دنس و شرکتهای زیر مجموعه این شرکت ها را صادر کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала