کوشنر: برقراری روابط اسرائیل و عربستان قطعی است

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisکوشنر: برقراری روابط اسرائیل و عربستان قطعی است
کوشنر: برقراری روابط اسرائیل و عربستان قطعی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور ارشد رئیس‌ جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی اقدامی قطعی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الجزیره، جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، جمعه ‌شب اعلام کرد: دستیابی به مسئله عادی ‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی قطعی است.

ترامپ در انتظار امضای توافقنامه صلح امارات و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
ترامپ در انتظار امضای توافقنامه صلح امارات و اسرائیل

کوشنر روز پنجشنبه نیز ساعاتی پس از انتشار بیانیه توافق امارات و اسرائیل برای عادی ‌سازی روابط دوجانبه مدعی شد که با چندین کشور دیگر در خصوص عادی‌ سازی روابطشان با این کشور گفتگوهایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه توافق امارات و اسرائیل، که به ‌زودی طی مراسمی در کاخ سفید به امضای طرفین خواهد رسید، اظهار داشت: چندین کشور عربی دیگر هم هستند که ما در این مورد گفتگوهایی با آنها داشته‌ایم، اما امارات اولین کشوری بود که می‌ خواست توافقش با اسرائیل را علنی کند.

از سوی دیگر، کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل به ‌نقل از یک منبع اسرائیلی گفته است، که پس از امارات متحده عربی، کشور بحرین عادی ‌سازی روابط خود با تل ‌آویو را اعلام خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، پنجشنبه در توییتی اعلام کرد که توافق بین محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای عادی ‌سازی کامل روابط انجام شده است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اعلامیه عادی ‌سازی روابط بین امارات و اسرائیل اعلام کرد که عادی ‌سازی روابط تسلیم شدن و کرنش است و واقعیت‌های درگیری را تغییر نخواهد داد بلکه خوی تروریستی اشغالگر را افزایش خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала