پومپئو: آمریکا مانع فروش اسلحه به ایران خواهد شد

© AP Photo / Andrew Caballero-Reynoldsپومپئو: آمریکا مانع فروش اسلحه به ایران خواهد شد
پومپئو: آمریکا مانع فروش اسلحه به ایران خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ایالات متحده را برای گسترش تحریم تسلیحاتی بر ایران رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریكا اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ایالات متحده را برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران رد كرد.

کلی کرفت نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران
آمریکا به زودی بازگشت تحریم ها علیه ایران را شروع می کند

پومپئو در بیانیه ای گفت: شورای امنیت سازمان ملل مسئولیت حفظ صلح و امنیت بین المللی را برعهده دارد. امروز شورای امنیت سازمان ملل نتوانسته است رسالت اصلی خود را انجام دهد. این شورا یک قطعنامه منطقی را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ۱۳ ساله بر ایران رد کرد و این فرصت را برای حمایت مالی جهانی تروریسم برای فروش و خرید اسلحه معمولی بدون محدودیت سازمان ملل برای اولین بار در بیش از یک دهه فراهم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا اقدامات شورای امنیت سازمان ملل را "غیرقابل بازگشت" خواند.

پومپئو افزود: درخواست های مستقیم از بسیاری از کشورهای خاورمیانه برای تحریم رد شده است. کشورهای عربی و اسرائیل به شدت از تمدید تحریم حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است: ایالات متحده هرگز دوستان خود را که انتظار بیشتری از شورای امنیت دارند، تنها نخواهد گذاشت. ما به کار خود ادامه خواهیم داد تا رژیم نتواند آزادانه اسلحه هایی را در اختیار داشته باشد که قلب اروپا، خاورمیانه و دیگران را تهدید کند.

محدودیت های عرضه سلاح به ایران، طبق شرایط برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران (برجام)، در ۱۸ اکتبر سال ۲۰۲۰ منقضی می شود. در پیش نویس قطعنامه، ایالات متحده پیشنهاد تمدید تسلیحاتی را داده است تا اینکه شورای امنیت خلاف آن تصمیم بگیرد. رأی گیری به دلیل محدودیت هایی که در مقر سازمان ملل برای مقابله با گسترش ویروس کرونا اعمال شده، به صورت کتبی صورت گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала