استادی که پیروزی پنج رئیس جمهور آمریکا را پیش بینی کرده بود، این بار نیز پیش بینی کرد

© AP Photoاستادی که پیروزی پنج رئیس جمهور آمریکا را پیش بینی کرده بود، این بار نیز پیش بینی کرد
استادی که پیروزی پنج رئیس جمهور آمریکا را پیش بینی کرده بود، این بار نیز پیش بینی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استاد تاریخ و علوم سیاسی آمریکایی که بخاطر پیش بینی‌هایش در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشهور است، انتخابات 2020 را نیز پیش بینی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به گزارش سی ان ان، آلن لیختمن، استاد دانشگاه آمریکا در واشنگتن که پیروزی پنج رئیس جمهور را پیش بینی کرده بود، برای انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر نیز پیش بینی کرد.

مورخ برای تعیین برنده انتخابات، از سیستم "13 کلید" خود استفاده می کند که عواملی مانند اقتصاد، موقعیتی که در آن برگزار می شود، ناآرامی های اجتماعی و رسوایی ها و کاریزمای شخصی نامزدها را ارزیابی می کند.  راز این است که به تصویر کلی توجه کنید و به نظرسنجی ها، تحلیل ها، فراز و نشیب های روزانه محبوبیت توجه نکنید - لیختمن به این ترتیب راز سیستم خود را فاش کرد.

این استاد با بیان اینکه چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2020 پیروز خواهد شد ، اظهار داشت که رئیس فعلی دولت کاخ سفید را از دست خواهد داد. بنابراین، او پیروزی را برای کاندیدای دمکرات جو بایدن پیش بینی کرد.

لیختمن نتیجه انتخابات را از سال 1984، زمانی که رونالد ریگان برای دوره دوم انتخاب شد به طور دقیق پیش بینی کرده است. تنها پیش بینی که به حقیقت نپیوست مربوط به نامزد حزب دموکرات ریاست جمهوری ال گور بود. این مورخ پیش بینی کرده بود که وی در سال 2000 پیروز خواهد شد و اگر دیوان عالی تصمیم به متوقف کردن بازشماری رأی دهندگان فلوریدا را نداده بود، گور می توانست آراء عمومی را بدست آورد، بنابراین ریاست جمهوری را به جورج دبلیو بوش واگذار می کرد. بنابراین، استاد بر صحت همه پیش بینی های خود اصرار دارد.

آلن لیختمن مورخ و استاد سیاسی آمریکایی است. وی به این امر معروف شده که با کمک روش ابداعی خود ، 9 بار پیاپی انتخابات را با دقت پیش بینی کرده که کدام یک از نامزدها رئیس جمهور ایالات متحده می‌شوند. او انتخابات ترامپ را در سال 2016 پیش بینی کرد، اما در همان زمان پیش بینی استیضاح وی را نیز کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала