هشدار پمپئو به چین در مورد ایران

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoهشدار پمپئو به چین در مورد ایران
هشدار پمپئو به چین در مورد ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا در زمینه توافق جامع اقتصادی میان چین و ایران هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز یک شنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با تاکید بر اینکه واشنگتن به زودی علیه شرکتهای نرم افزاری چینی اقداماتی اتخاذ خواهد کرد به پکن در زمینه توافق تجاری با ایران هشدار داد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که دونالد ترامپ طی روزهای آینده علیه شرکتهای چینی و شرکتهایی که حکومت چین را مستقیما از نظر اطلاعاتی تغذیه میکنند تحت عنوان خطرات امنیت ملی این کشور اقداماتی اتخاذ خواهد کرد. وی در این زمینه جرئیات بیشتری ارائه نکرد. 

رئیس جمهور آمریکا تیک تاک را در این کشور ممنوع می‌کند - اسپوتنیک ایران
ترامپ "تیک تاک" را در آمریکا فیلتر می کند

مقامات آمریکایی طی روزهای اخیر حملات گسترده‌ای را علیه اپلیکیشن چینی اشتراک ویدئو با نام تیک تاک (TIKTOK) آغاز کرده‌اند.

پمپئو به فاکس‌نیوز گفت: طی روزهای آتی اقدامی توسط آمریکا علیه شرکت‌های نرم ‌افزازی چین که تهدیدهایی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آیند اتخاذ خواهد شد.

وی درباره روابط چین با ایران نیز گزارشها درباره نزدیکی پکن و تهران برای امضای یک توافق اقتصادی 400 میلیارد دلاری و توافق امنیتی را محکوم کرد. 

وی اضافه کرد، تحریمهای آمریکا علیه ایران بر شرکتهای چینی نیز دلالت میکند و مدعی شد که دستیابی ایران به پول و سلاح خطراتی برای منطقه در پی خواهد داشت. 

پمپئو در ادامه ادعاهای خود گفت: من فکر می کنم کشورها در خاورمیانه باید این را ببینند که ورود چین به ایران باعث بی ثباتی منطقه خواهد شد. 

استفان بیگن مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا هم چهارشنبه گذشته گفته بود دولت این کشور توافق همکاری ایران و چین را به دقت رصد می‌کند.

قرار است در قالب این توافق که هنوز نهایی نشده است، چین طی 25 سال 400 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کلیدی از جمله زیرساخت و حوزه انرژی ایران انجام دهد که تقریبا تلاش‌های آمریکا برای محاصره کردن اقتصاد ایران را خنثی خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала