اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا همچنان ادامه دارد

© Sputnik / Михаил Тургиев /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا همچنان ادامه دارد
اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا همچنان ادامه دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعتراضات بیش از یک ماه در پورتلند و تعدادی دیگر از شهرها در ایالات متحده رخ داده است، که اغلب به شورش هایی منجر شد که پس از مرگ جورج فلوید آفریقایی-آمریکایی در مینیاپولیس به دست پلیس آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، مأمورین پلیس فدرال، در اعتراضات گسترده پورتلند آمریكا معترضین را پراكنده کردند، جایی كه تقریباً دو ماه در آن موج ناآرامی ها كاهش نیافته است، تلاش های پلیس برای بیرون راندن معترضین از مرکز، با کمی مقاومت روبرو شد.

علیه معترضین در پورتلند از گاز اشک آور و بمب صوتی استفاده شد+ویدیو - اسپوتنیک ایران
علیه معترضین در پورتلند از گاز اشک آور و بمب صوتی استفاده شد+ویدیو

برای دور کردن معترضین از صحن دادگاه، ماموران فدرال گاز اشک آور شلیک کردند. جمعیت از میدان جلوی صحن عقب نشینی کردند و به خیابان های مجاور حرکت کردند. بسیاری از قربانیان گاز اشک آور توسط داوطلبان پزشکی کمک می گرفتند و جوانان سعی داشتند از افراد مصدوم با سپرهای دست ساز یا چترها و حتی دستان خالی خود محافظت کنند.

پیش از این، دادگاه ایالات متحده از اعمال ممنوعیت موقت بازداشت توسط نیروهای پلیس فدرال در جریان اعتراضات پورتلند، که توسط دادستان کل اورگان به دنبال آن بود، امتناع کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا بارها و بارها از اقدامات مقامات ایالتی و شهرداری ابراز نارضایتی كرده است، كه به عقیده وی اقدامات لازم برای برقراری نظم انجام نمی شود. در همین رابطه، در تعدادی از موارد، افسران پلیس و پلیس فدرال به داخل شهرها آورده شدند و این باعث نارضایتی مقامات محلی شد که عمدتا نماینده حزب دموکرات ایالات متحده هستند.

در ادامه این جریانات معترضان دادگاهی را در کالیفرنیا آتش زدند. معترضین در اوکلند کالیفرنیا، یک دادگاهی محلی را به آتش کشیدند، پنجره های ایستگاه پلیس را شکستند و به افسران پلیس حمله کردند.

پلیس اوکلند در توییتر خود نوشت: تحریک کنندگان در میان تظاهرکنندگان دادگاه حوزه آلامدا را به آتش کشیدند. لطفا از این منطقه به دور باشید.

​به گفته مأموران پلیس، تظاهرکنندگان "اشیای خطرناک" را به مأموران پرتاب کردند، همچنین پنجره های ایستگاه پلیس را شکستند و بر روی دیوارهای ساختمان نقاشی کشیدند. برخی از معترضین در تلاشند تا سد معبرهایی را كه توسط پلیس درست شده است، را خراب كنند.

به گفته ایستگاه تلویزیونی محلی کرون، حدود 600 نفر در این اعتراضات شرکت می کنند. در حال حاضر، هیچ دستگیری گزارش نشده است.

پس از کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس مینیاپولیس، تجمعات اعتراض آمیز و شورش در شهرهای ایالات متحده رخ داد. فیلم هایی در اینترنت ظاهر شد که در آن پلیس پای خود را بر روی گردن فلوید قرار داده و فلوید در این ویدئو چندین بار می گوید که نمی تواند نفس بکشد، سپس آرام می شود. یک افسر پلیس به اتهام قتل، سه نفر دیگر به جرم همدستی در این قتل متهم شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала