حمایت کنگره آمریکا از لغو ممنوعیت ورود اتباع ایرانی

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر حمایت کنگره آمریکا از لغو ممنوعیت ورود اتباع ایرانی
حمایت کنگره آمریکا از لغو ممنوعیت ورود اتباع ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس نمایندگان آمریکا از حذف ممنوعیت ورود شهروندان شش کشور به ایالات متحده پشتیبانی می کند، این لایحه همچنین تبعیض مذهبی در تصمیمات مربوط به مهاجران را ممنوع می کند.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا روز چهارشنبه از لغو لایحه ای حمایت کردند، که ورود شهروندان تعدادی از کشورهای مسلمان چون: سوریه، ایران، لیبی، سومالی، سودان و یمن به ایالات متحده که در سال ۲۰۱۷ توسط دونالد ترامپ رهبر آمریکا، ممنوع شد. این رای گیری در وب سایت مجلس نمایندگان مجلس تصویب شد.

کنگره آمریکا در صدد مهار اختیارات ترامپ - اسپوتنیک ایران
کنگره آمریکا در صدد مهار اختیارات ترامپ

این ابتکار توسط ۲۳۳ دموکرات مورد حمایت قرار گرفت و ۱۸۳ نماینده جمهوری خواه رای مخالف دادند.

این لایحه ممنوعیت وضع شده از سوی رئیس جمهور آمریکا را در اعمال محدودیت سفر برای شهروندان سایر کشورها به ایالات متحده را لغو می کند و تبعیضات مذهبی در تصمیمات مربوط به مهاجران را منع می کند.

وزارت امور خارجه و وزارت امنیت داخلی می توانند محدودیت هایی را برای ورود به کشور فقط پس از مشورت با كنگره اعمال كنند. افرادی که به طور غیر قانونی تحت تأثیر این نوع محدودیت ها قرار گیرند، می توانند از دولت فدرال شکایت کنند.

جمهوریخواهان از این لایحه انتقاد کردند که بعید است در مجلس سنا تحت کنترل اعضای حزب آنها تصویب شود.

به نظر آنها، این ابتکار عمل، تهدیدی برای امنیت ملی كشور محسوب می شود. مخالفان این لایحه بر این باورند که این توانایی رئیس جمهور برای جلوگیری از مهاجرت در طول همه گیری زمان ویروس کرونا را محدود خواهد کرد.

روز دوشنبه جوزف بایدن نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت، که اگر رهبری ایالت را بر عهده بگیرد، این ممنوعیت را لغو می کند.

ممنوعیت ورود برای شهروندان چندین کشور

در تاریخ ۲۷ ژانویه سال ۲۰۱۷، ترامپ با امضای فرمان "حمایت از ملت در ورود تروریست های خارجی به ایالات متحده" به منظور محدود کردن ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به خاک ایالات متحده: سوریه، ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان و یمن چنین لایحه ای را تصویب کرد.

پس از یک سری محاکمه، که طی آن، هر دو ماده منفرد این حکم و کل سند به عنوان تبعیض نسبت به مسلمانان به چالش کشیده شد، دولت حکم جدیدی تهیه کرد.

این حکم در تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۷ امضا شد و عملا ماه ژانویه تکرار شد، با این تفاوت که عراق از لیست کشورهایی که شهروندانشان مشمول محدودیت های ورود بودند خارج شد، زیرا

این کشور سیستم اطلاع رسانی خود به مقامات آمریکایی راجع به شهروندانش که وارد ایالات متحده شده اند را بهبود داد.

با این حال، این سند توسط یک دادگاه فدرال در هونولولو هاوایی مسدود شد و پس از تصمیم دیوان عالی ایالات متحده، تا سپتامبر ۲۰۱۷ به اجرا در نیامد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала