ساخت سریال درباره سرگذشت هیلاری کلینتون در آمریکا

© AFP 2023 / David McnewКандидат на пост президента США Хилари Клинтон
Кандидат на пост президента США Хилари Клинтон - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه هولو (Hulu) از سرگذشت «هیلاری رادام کلینتون» در شرایطی که با «بیل کلینتون» رئیس جمهوری اسبق آمریکا ازدواج نکرده بود، یک مجموعه تلویزیونی می‌سازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، کرتیس سیتنفلد (Curtis Sittenfeld) نویسنده ۴۴ ساله آمریکایی ماه مه امسال (اردیبهشت-خرداد ۹۹) رمانی را با عنوان رادام (Rodham) منتشر کرد که سرگذشت هیلاری رادام کلینتون قبل از ازدواج با بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق آمریکا را روایت می‌کند.

شبکه آمریکایی هولو حق خرید این رمان پرفروش را به دست آورده و قرار است براساس داستان آن یک مجموعه تلویزیونی بسازد.

توییت تند هیلاری کلینتون علیه ترامپ - اسپوتنیک ایران
توییت تند هیلاری کلینتون علیه ترامپ

سارا تریم خالق سریال‌های معروفی چون رابطه (Affair) و خانه پوشالی (House of Cards) نویسندگی این پروژه و وارن لیتل‌فیلد تهیه‌کننده اجرایی سریال سرگذشت ندیمه، تهیه‌کنندگی آن را برعهده خواهد داشت.

این سریال داستان زن جوان جاه‌طلبی را روایت می‌کند که در اواخر قرن بیستم میلادی به پرورش ذهن خارق العاده خود می‌پردازد و در این راه از کمال‌گرایی به بدبینی رسیده و دوباره به نقطه اول برمی‌گردد.

در صورت اجرایی شدن این پروژه تلویزیونی، این دومین پروژه‌ هولو است که با تمرکز بر داستان زندگی هیلاری کلینتون روی آنتن می‌رود. این شبکه ماه مارس (اسفند ۹۸-فروردین ۹۹) سریال چهار قسمتی هیلاری را پخش کرد. سریالی که علاوه بر ماجراهای کارزار انتخاباتی کلینتون در انتخابات سال ۲۰۱۶، رویدادهایی از گذشته وی که در زندگی امروزش تاثیرگذار بودند را نیز جلوی دوربین برد.

هیلاری رادام کلینتون سیاستمدار آمریکایی و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بود که رقابت را به دونالد ترامپ جمهوری‌خواه واگذار کرد. کلینتون در کارنامه سیاسی خود تصدی پست‌هایی چون وزارت امور خارجه آمریکا (در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما) را دارد.

این سیاستمدار دمکرات که در سال ۱۹۷۵ با بیل کلینتون ازدواج کرد، نخستین بانوی اولی است که برای ارائه توضیحات به دادگاه احضار شد. وی در سال ۱۹۹۶ در برابر هیئت منصفه فدرال در خصوص مجادله وایت‌واتر شهادت داد، گرچه حین ریاست جمهوری همسرش در این خصوص یا دیگر تحقیقات هرگز اتهامی متوجه او نشد. زندگی زناشویی وی با کلینتون رئیس‌جمهور وقت آمریکا در پی رسوایی اخلاقی وی در سال ۱۹۹۸ سوژه توجه گسترده عمومی شده و نقش کلی او به عنوان بانوی اول با واکنشی قطبی از سوی جامعه آمریکا مواجه شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала