تاکید هوک بر لزوم تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران

© AP Photo / Cliff Owenتاکید هوک بر لزوم تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران
تاکید هوک بر لزوم تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران بر لزون تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اعلام کرد که تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل که در ماه اکتبر به پایان می رسد، باید تمدید شود.

آمریکا چه اهدافی را از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران دنبال می کند؟ - اسپوتنیک ایران
آمریکا چه اهدافی را از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران دنبال می کند؟

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه با آسوشیتدپرس افزود: اگر ما اجازه بدهیم (تحریم تسلیحاتی ایران) منقضی شود، شما مطمئن باشید آنچه ایران در تاریکی و خفا در حال انجام دادن بوده است را در روز روشن انجام خواهد داد.

هوک ادامه داد؛ اگر ما با قواعد ایران بازی کنیم، ایران برنده می‌شود. این یک تاکتیک مافیایی است وقتی که افراد یک نوع خاصی از رفتار را از ترس وقوع یک چیز بدتر قبول می‌کنند.

هوک گفت: با برداشته شدن تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، این کشور به دلال اسلحه برای رژیم‌های سرکش و سازمان‌های تروریستی در سراسر جهان تبدیل خواهد شد.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران همچنین از تحریم های آمریکا علیه تهران حمایت کرد.

وی کاهش درآمدهای نفتی و دیگر درآمدهای ایران را «فرصت خوبی برای منطقه» خواند و مدعی شد، استراتژی فشار حداکثری آمریکا این کشور را در دوراهی و معمای انتخاب یک گزینه از بین دو گزینه زیر قرار داده است: حمایت از متحدان خود در سوریه و منطقه یا توجه به وضعیت داخلی اقتصادی ایران.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته ضمن انتشار این خبر هشدار داد که محدودیت‌های تسلیحاتی ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل هجدهم اکتبر (۲۷ مهرماه) به پایان می‌رسند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала