ترامپ، اطلاعات درباره توطئه روسیه با طالبان را جعلی خواند

© AP Photo / Evan Vucciترامپ، اطلاعات درباره توطئه روسیه با طالبان را جعلی خواند
ترامپ، اطلاعات درباره توطئه روسیه با طالبان را جعلی خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهوری آمریکا گزارش ها در خصوص تحرکات روسیه علیه سربازان آمریکا در افغانستان را اخبار جعلی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار پیامی در توییتر نوشت: سازمان اطلاعاتی به من اطلاع داد که آن‌ها این گزارش‌ها را معتبر ندانستند و بنابراین آن‌ها را به من یا مایک پنس (معاون رئیس‌جمهوری آمریکا) گزارش ندادند. احتمالا یک حقه ساختگی دیگر درباره روسیه است، شاید به دست اخبار جعلی نیویورک‌ تایمز که می‌خواهد جمهوری‌خواهان را بد جلوه بدهد.

ترامپ: هیچ فردی به اندازه دولت من نسبت به روسیه سختگیر نبوده است - اسپوتنیک ایران
ترامپ: هیچ فردی به اندازه دولت من نسبت به روسیه سختگیر نبوده است

سخنان ترامپ اشاره‌ای به گزارش نیویورک ‌تایمز است که جمعه منتشر شد. براساس این گزارش، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که یک واحد از اطلاعات ارتش روسیه به صورت محرمانه به شبه‌ نظامیان مرتبط با طالبان برای کشتن نیروهای ائتلاف در افغانستان "جایزه" پیشنهاد داده بود.

براساس گزارش نیویورک تایمز، آمریکا چند ماه قبل به این نتیجه‌ رسیده بود که این واحد اطلاعات ارتش روسیه که با "تلاش‌های ترور و سایر عملیات محرمانه در اروپا با هدف بی‌ثبات کردن غرب یا انتقام از خائن‌ها" ارتباط داشته است، سال گذشته میلادی به صورت محرمانه جایزه‌هایی را برای انجام حملات "موفقیت‌آمیز" پیشنهاد کرده بود.

این مقام‌ها گفتند، گمان می‌رود شبه‌ نظامیان یا عناصر مجرم مسلح که از نزدیک با آن‌ها همکاری دارند، مقداری از پول جایزه را گرفته‌اند. براساس گزارش نیویورک تایمز، یافته‌های اطلاعاتی به دست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا رسید و شورای امنیت ملی کاخ سفید این مساله را در یک نشست فوری اواخر مارس مورد بررسی قرار داد؛ ادعایی که ترامپ رد می‌کند.

او با رد گزارش نیویورک تایمز گفت: کشتن و ترورهای هدفمند ما از سال‌ها پیش وجود داشته و ما از منابع خود این اقدامات را صورت دادیم. این موضوع پس از توافق با آمریکایی‌ها تغییر کرده؛ جان آن‌ها تضمین شده است و ما به آن‌ها حمله نمی‌کنیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا در توییت دیگری نوشت: تیم جو بایدن فاسد تبلیغات غلط دارد. تقریبا همه موارد آن‌ها یک دروغ واضح است، درست بر خلاف آنچه آن‌ها می‌گویند و خیلی هم شرکای اخبار جعلی خودشان را دوست دارند.

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر شنبه در یک سخنرانی مجازی گفته بود: اگر گزارش تایمز صحت داشته باشد، نشانگر یک افشاگری واقعا شوکه‌ کننده است و خصوصا اینکه ترامپ از انجام اقدامات تلافی‌جویانه بازمانده است. این مساله نشانگر شکست ترامپ در حفاظت از جان نظامیان آمریکایی در افغانستان و ایستادن مقابل روسیه است.

سخنگوی کاخ سفید شنبه اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا از اطلاعات ادعایی مبنی بر اینکه یک واحد اطلاعاتی روسیه برای کشتن نظامیان آمریکایی از طالبان در افغانستان کمک خواسته و برای این کار جایزه می‌داد، اطلاع نداشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала