رکورد نارضایتی از ترامپ در خصوص بحران کرونا

© Sputnik / Russian Presidential Press Office/Mikhail Metzel/TASS/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر رکورد نارضایتی از ترامپ در خصوص بحران کرونا
رکورد نارضایتی از ترامپ در خصوص بحران کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و مؤسسه نظرسنجی ایپسوس نشان می‌دهد که میزان محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه چگونگی پاسخگویی به شیوع ویروس کرونا به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، پایگاه اطلاع رسانی هیل، نتایج نظرسنجی فوق حاکی از آن است که تنها ۳۷ درصد از مردم آمریکا عملکرد ترامپ در زمینه پاسخگویی به موقع و مناسب به بحران «کووید-۱۹» را مورد تأیید قرار دادند که این پایین‌ترین رقم از ماه مارس (اواخر اسفند ۹۸) تاکنون است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۵۸ درصد از پاسخ ‌دهندگان از واکنش ترامپ به بیماری همه‌گیر کرونا ناراضی بودند.

نتایج این نظرسنجی در شرایطی منتشر شده است که رئیس‌جمهور آمریکا اوایل هفته در راهپیمایی انتخاباتی خود از کارکنان پزشکی آمریکا خواست تا تست‌گیری تشخیص کرونا را کاهش دهند.

وی در «تالسا» ایالت «اوکلاهما» گفت: تست گرفتن یک شمشیر دو لبه است. هم‌اکنون از ۲۵ میلیون نفر تست گرفته‌ایم. حدوداً ۲۰ میلیون بیشتر از کشورهای دیگر. آلمان هم زیاد تست گرفته است. کره جنوبی هم زیاد تست گرفته است.

جان بولتون مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا در امنیت ملی - اسپوتنیک ایران
ترامپ متهم به نادیده گرفتن هشدارهای اولیه درباره ویروس کرونا شد

طبق گزارش هیل، کاخ سفید گفته بود که اظهارات ترامپ برای شوخی بوده است اما ترامپ ظاهراً توضیحات مقام‌های کاخ سفید درباره اظهاراتش را زیرسؤال برد و گفت اصلاً شوخی نکرده است.

از طرف دیگر، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست روز گذشته گزارش داده که ترامپ از ۲۲ ژانویه سال جاری میلادی تا ۲۳ ژوئن (دو روز پیش) بیش از ۶۰ بار تلاش کرده که تهدید بیماری کووید – ۱۹ را کوچک نشان دهد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: «جهت‌گیری جملات ترامپ درباره این ویروس تقریبا همواره خوش‌بینانه بوده است که در تعارض با جهت‌گیری برخی مقامات بهداشتی است که ترجیح می‌دهند افراد بیشتر آماده باشند تا اینکه تهدید را دست‌کم بگیرند.»

در روزهای اخیر، ایالات متحده آمریکا شاهد افزایش چشمگیر مبتلایان به کروناویروس بوده است و آمار روزانه مبتلایان به کرونا در این کشور در روزهای اخیر به بیش از ۳۰ هزار مورد رسیده است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم دو میلیون و ۳۸۱ هزار و ۳۶۹ نفر از مردم آمریکا به کروناویروس آلوده شده‌اند و ۱۲۱ هزار و ۹۷۹ نفر نیز جان خود را بر اثر کووید-۱۹ از دست داده‌اند.

طبق نتایج نظرسنجی رویترز-ایپسوس، حتی هم‌حزبی‌های ترامپ (جمهوری‌خواهان) نیز اعتماد خود را به دولت ترامپ از دست داده‌اند و تنها ۴۳ درصد از طرفداران حزب‌ جمهوری‌خواه که در این نظرسنجی مشارکت کردند، بر این باور بودند که کشورشان در «مسیر درستی» گام برداشته است که این پایین‌ترین میزان از زمان تشکیل دولت ترامپ در سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می‌شود.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی ترامپ با اختلاف ۱۰ درصد در میان رأی‌دهندگان ثبت‌ شده از ترامپ جلوتر است.

نظرسنجی ایپسوس-رویترز به صورت آنلاین و در بازه زمانی ۲۲ و ۲۳ ژوئن (دوم و سوم تیرماه) برگزار شده است و یکهزار و ۱۱۵ فرد بزرگسال در آن مشارکت کرده‌اند که ۵۰۳ نفر از آنها از طرفداران حزب دموکرات و ۴۰۸ نفر نیز از طرفداران حزب جمهوری‌خواه بوده است. حاشیه خطای این نظرسنجی مثبت و منفی سه درصد بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала