ترامپ منافع معامله را به مجازات چین به دلیل ظلم به مسلمانان ترجیح داد

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ منافع معامله را به مجازات چین به دلیل ظلم به مسلمانان ترجیح داد
ترامپ منافع معامله را به مجازات چین به دلیل ظلم به مسلمانان ترجیح داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا تحریم چین بدلیل آزار مسلمانان اویغور را به تعویق انداخت تا خللی در مذاکرات تجاری با چین صورت نگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ در گفتگویی با روزنامه نگار Axios گفت که تحریمها چین دلیل آزار و اذیت مسلمان اویغور را به تعویق انداخته تا باعث اختلال در تجارت سودآور با پكن نشود.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ روزنامه نگار گفت: "خوب ما در وسط یک چیز بزرگ هستیم. (...) من معامله ای سودآور انجام داده ام، احتمالاً به مبلغ 250 میلیارد دلار. " وی همچنین توضیح داد که اکنون از اعمال تحریمها خودداری می کند زیرا این امر در مذاکرات اخلال ایجاد می کند. علاوه بر این، به نظر وی تعرفه‌های تجاری که او معرفی کرده، بیش از هرگونه تحریم احتمالی به اقتصاد چین ضربه زده است.

ترکیه خواستار بستن اردوگاه‌های بازپروری مسلمانان اویغور در چین شد - اسپوتنیک ایران
ترکیه خواستار بستن اردوگاه‌های بازپروری مسلمانان اویغور در چین شد

همانطور که این نشریه روشن می کند، ترامپ در گفتگویی تأکید کرد که وی پیش از این، قانونی را درباره سیاست مربوط به حقوق اویغورها در سال 2020 امضا کرده بود که مجازات مقامات چینی را که در مظلومیت اقلیت های مسلمان دخیل بودند را درنظر داشت.

در پایان ماه مه، کنگره ایالات متحده لایحه ای را تصویب کرد که براساس آن مجازات های سختگیرانه ای علیه شهروندان چینی که مقصر ظلم و ستم به مسلمانان در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور هستند را اعمال می‌کند. متن اشاره دارد به اتخاذ تدابیر شدید علیه مقامات مقصر، به عنوان مثال امتناع از صدور ویزا و بلوکه کردن دارایی‌های آنها در ایالات متحده.

در آگوست سال 2018، کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل گزارش داد که دست کم یک میلیون نماینده اقلیت های قومی در اردوگاه های بسته، جایی که گفته می شود آنها را دوباره تربیت می‌کنند، نگهداری می شوند. مردم مجبورند آوازهای انقلابی بخوانند، ایده های شی جینگ پینگ را مطالعه کنند، چینی صحبت کنند که زبان مادری آنها نیست. در پکن، وجود اردوگاهها به عنوان جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی در منطقه توضیح داده می شود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала