خط و نشان کشیدن ترامپ برای معترضین

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaخط و نشان کشیدن ترامپ برای معترضین
خط و نشان کشیدن ترامپ برای معترضین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده به معترضان در ایالت اکلاهما هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده به معترضین ایالت اکلاهما هشدار داد که با آنها همانند معترضان نیویورک، سیاتل یا مینیاپولیس رفتار نخواهد شد.

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: معترضان، آنارشیست‌ها، آشوبگران و غارتگران که در حال حرکت به سوی اکلاهما هستند لطفا درک کنید، با شما همانند نیویورک، سیاتل یا مینیاپولیس رفتار نخواهد شد، صحنه بسیار متفاوت خواهد بود.

​دونالد ترامپ گروه‌های ضد فاشیست افراطی به نام آنتی‌فا را در خشونت‌های اخیر آمریکا مقصر می‌داند و دولت آمریکا معتقد است که اعضای این گروه و آنارشیست‌ها با سفر به شهرهای مختلف تظاهرات را به آشوب می‌کشند.

اعتراض‌ها به نژادپرستی و خشونت پلیس علیه سیاهپوستان نزدیک به سه هفته پیش در تاریخ ۲۵ مه (۵ خرداد) به دنبال انتشار تصاویری از بازداشت و کشته شدن یک مرد سیاهپوست در شهر مینیاپولیس آمریکا آغاز شد. در این تصاویر یک مامور پلیس با نام درک شاون زانوی خود را بر روی گردن این مرد سیاهپوست که جورج فلوید نام داشت قرار داده بود. مامور پلیس با وجود درخواست کمک جورج فلوید، ۴۶ ساله زانوی خود را از روی گردن او بر نمی‌دارد تا اینکه این مرد سیاهپوست بیهوش می‌شود و در نهایت جان خود را از دست می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала