اطلاعات ملی آمریکا نگران خاطرات بولتون است

© REUTERS / Gabriella Demczukجان رتکلیف رئیس اطلاعات ایالات متحده
جان رتکلیف رئیس اطلاعات ایالات متحده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رتکلیف اظهار داشت: هر شهروند آمریکایی که با وجود رتبه، به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشته باشد، وظیفه قانونی برای محافظت از آن دارد.

به گزارش اسپوتنیک، جان رتکلیف رئیس اطلاعات ایالات متحده در بیانیه ای در توییتر اعلام داشت: انتشار گزیده هایی از خاطرات جان بولتون مشاور پیشین دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، باعث نگرانی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده است.

به گفته وی، افشای غیرمجاز اطلاعات طبقه بندی شده برای امنیت ملی آمریکا مضر است و منابع و روش های جامعه اطلاعاتی را که برای محافظت از آمریکایی ها استفاده می شود، تهدید می کند.

رتکلیف خاطرنشان کرد: هر شهروندی که با وجود رتبه، به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشته باشد، وظیفه قانونی برای محافظت از آن دارد. برخی از قسمت های کتاب بولتون زودتر منتشر شد.

یک مشاور سابق ریاست جمهوری گفت که ترامپ از رئیس جمهور شی جین پینگ خواسته است تا در پیروزی در انتخابات سال 2020 به وی کمک کند و نمی خواسته کمک های نظامی به اوکراین ارائه دهد.

بولتون همچنین فاش کرد که رئیس دولت نمی دانسته که فنلاند بخشی از روسیه است یا خیر و حتی نمی داند انگلیس یک قدرت هسته ای است.

کاخ سفید بارها اظهار داشته است که این کتاب دارای صحت زیادی نیست و همچنین حاوی اطلاعات طبقه بندی شده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده از بولتون در رابطه با انتشار آتی خاطرات خود شکایت کرده است. مقامات آمریکایی گفتند كه این كتاب اطلاعات طبقه بندی شده را فاش كرده و خواستار ممنوعیت انتشار آثار بولتون است.

شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین اظهار داشت که این نسخه شامل برگه های خاصی است که شامل اطلاعات طبقه بندی شده ای در رابطه با امنیت ملی است.

ترامپ در سپتامبر سال گذشته بولتون را اخراج کرد. رئیس جمهور آمریکا این مسئله را با "اشتباهات جدی" مرتكب شده توسط این مشاور توضیح داد.

در ماه نوامبر، برنامه های بولتون برای نوشتن خاطرات خود به قیمت دو میلیون دلار معلوم شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала