SpaceX راکت هایی به سمت مریخ می فرستد

© AFP 2023 / Robin Beckایلون ماسک
ایلون ماسک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماسک ادعا کرد که قصد دارد تا سال 2050 یک میلیون نفر را به مریخ بفرستد. انتظار می رود که تا اواسط این قرن به طور متوسط ​​سه سفینه در روز قادر به رفتن به این سیاره باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت، ایلون ماسک میلیاردر و مالک کمپانی آمریکایی SpaceX، قصد دارد یک سکوی دریایی شناور در سواحل خلیج مکزیک در تگزاس ایجاد کند تا راکت هایی را به سمت ماه و مریخ بتواند پرتاب کند.

روس کاسموس از قطعنامه ای علیه رقابت تسلیحاتی در فضا دفاع کرد - اسپوتنیک ایران
روس کاسموس از قطعنامه ای علیه رقابت تسلیحاتی در فضا دفاع کرد

مشخص شده است که با کمک چنین ایستگاه فضایی نه تنها موشک های پرتاب شده به ماه و مریخ انجام می شوند، بلکه پروازهای هایپرسونیک در اطراف زمین نیز انجام می شود.

طبق اطلاعات اولیه، SpaceX قصد داشته سکوی شناوری برای پرتاب فضاپیمای قابل استفاده مجدد سنگین استارشیپ بسازد. چنین پروازهایی امکان می دهد فقط طی 30-40 دقیقه بین قاره ها حرکت و جابجایی امکانپذیر گردد.

در ماه ژانویه، ماسک ادعا کرد که قصد دارد تا سال 2050 یک میلیون نفر را به مریخ بفرستد. انتظار می رود که تا اواسط این قرن به طور متوسط ​​سه سفینه در روز قادر به رفتن به این سیاره باشند.

در سپتامبر سال 2019، ایلون ماسک نمونه اولیه یک فضاپیمای قابل استفاده مجدد را که قادر به حمل بار و فضانوردان به مریخ و ماه است، معرفی کرد.

این فضاپیما استارشیپ نام داشت. طول آن 50 متر است و جرم بدون احتساب سوخت و محموله نیز در حدود 120 تن است.

در طول ارائه، ماسک گفت که استارشیپ، قادر به حمل 100 نفر می باشد و می تواند مبنای استعمار مریخ و ماه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала