سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز داروی توصیه شده ترامپ را باطل کرد

© REUTERS / Jonathan Ernstسازمان غذا و داروی آمریکا مجوز داروی توصیه شده ترامپ را باطل کرد
سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز داروی توصیه شده ترامپ را باطل کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان داروی آمریکا استفاده از داروی پیشنهادی ترامپ برای رهایی از کرونا را منع کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان غذا و داروی آمریکا روز دوشنبه مجوز داروی داروی هیدروکسی کلروکین برای استفاده در درمان بیماری کووید-19 که پیش از این به‌صورت اضطراری صادر شده بود را لغو کرد.

اتحادیه عرب عملیات نظامی ترکیه در عراق را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اتحادیه عرب عملیات نظامی ترکیه در عراق را محکوم کرد

نام داروی هیدروکسی کلروکین که چندین دهه است برای درمان بیماری مالاریا مورد استفاده قرار می‌گیرد از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان به ‌عنوان یک داروی احتمالی برای درمان بیماری ناشی از این ویروس (بیماری کووید-19) مطرح بوده و حتی در برخی کشورها از آن استفاده شده است.

با وجود نگرانی‌های مطرح شده درباره استفاده از هیدروکسی کلروکین، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بارها از تریبون‌های مختلف مدعی مؤثر بودن این دارو در درمان بیماری کووید-19 شده و در حالی که هیچ‌گونه تخصصی در علوم پزشکی ندارد، استفاده از این دارو را برای درمان بیماران مبتلا به کووید-19 توصیه کرده است.

دونالد ترامپ چندی پیش اعلام کرد که به‌ تازگی یک دوره دوهفته ‌ای از مصرف هیدروکسی کلروکین را به پایان رسانده و احساس خوبی دارد.

این اظهارات ترامپ با واکنش نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مواجه شد. وی در این رابطه گفت: ترامپ رئیس جمهور است و من ترجیح می دهم دارویی که از سوی پزشکان تایید نشده است را مصرف نکند، آن هم با توجه به سن و وزن او. به این گروه وزنی، چاقی بیمارگونه گفته می شود.

بر اساس پژوهشی که اخیراً نتایج آن در نشریه پزشکی «لنست» منتشر شده است. استفاده از  هیدروکسی کلروکین نه‌تنها کمکی به بیماران مبتلا به کرونا نمی‌کند، بلکه می‌تواند میزان مرگ و میر در این بیماران را بالاتر ببرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала