قاضی آمریکایی استفاده از گاز اشک آور علیه معترضان را ممنوع کرد

© REUTERS / LINDSEY WASSONقاضی آمریکایی استفاده از گاز اشک آور علیه معترضان را ممنوع کرد
قاضی آمریکایی استفاده از گاز اشک آور علیه معترضان را ممنوع کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریچارد جونز قاضی آمریکایی یک حکم موقتی را صادر کرد که استفاده از گاز اشک آور یا سایر مواد شیمیایی تحریک کننده علیه معترضان با روش های مسالمت آمیز در شهر سیاتل (ایالت واشنگتن) را ممنوع اعلام می کند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی فاکس نیوز این مطلب را گزارش داده است.

دو هفته پیش  اعلام شده بود جنی دورکان ، شهردار و کارمن بهترین پلیس رئیس پلیس سیاتل ، ممنوعیت 30 روزه استفاده پلیس از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضین را وضع کرده اند اما  این محدودیت نارنجک های صوتی و گاز فلفل را در بر نمی گرفت اما  با این حال ، طبق گزارش فاکس نیوز ، این ممنوعیت بعداً لغو شده بود.

اعلام خودمختاری بخشی از سیاتل + تصاویر - اسپوتنیک ایران
اعلام خودمختاری بخشی از سیاتل + تصاویر

طبق حکم قاضی ریچارد جونز،  "استفاده از گاز اشک آور یا سایر مواد شیمیایی تحریک کننده علیه معترضان  با روش های مسالمت آمیز در شهر سیاتل از جمله توسط اداره پلیس سیاتل و سایر مقامات ، ادارات ، دفاتر یا سازمان های تحت نظارت اداره پلیس سیاتل ... ممنوع است."

این قاضی منطقه ای شهر سیاتل توضیح داد كه استفاده از گاز اشک آور تنها در صورت ناکارآمد بودن استفاده از اقدامات دیگر جایگزین از جمله گاز فلفل مجاز برای سرکوب آشوب ها  مجاز خواهد بود.

خاطرنشان می شود دستور قاضی پس از آن صادر شد که گروهی از فعالان جنبش Black Lives Matter  در رابطه با تکنیک های اجرای قانون هنگام سرکوب اعتراضات ، علیه پلیس شهر شکایت کردند و  به مدت دو هفته معتبر خواهد بود.

براساس گزارش رسانه ها ، در اوایل همین هفته ، معترضین چند محله در بخش مرکزی شهر سیاتل را تحت کنترل خود قرار داده و این قلمرو را "منطقه خودمختار تپه کاپیتولی" اعلام کردند. به مأموران پلیس دستور داده شد كه این منطقه را ترك كنند تا تنش كاهش یابد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала