اعلام خودمختاری بخشی از سیاتل + تصاویر

© AFP 2023 / Parker Michels-Boyceاعلام خودمختاری بخشی از سیاتل + تصاویر
اعلام خودمختاری بخشی از سیاتل + تصاویر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معترضان آمریکایی با تصرف بخشی از شهر سیاتل، آن را منطقه خودمختار کپیتال هیل نامیدند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، معترضان پس از تصرف بخشی از سیاتل در ایالت واشنگتن، آن را "منطقه خودمختار" اعلام کرده‌اند.

​ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از اینکه معترضان با تصرف بخشی از شهر سیاتل، آن را منطقه خودمختار کپیتال هیل نامیدند، با انتشار توئیتی نسبت به این موضوع اعتراض کرد.

ترامپ خطاب به فرماندار واشنگتن و شهردار سیاتل، نوشت: شهرتان را همین حالا پس بگیرید. اگر نمی‌توانید من این کار را انجام می‌دهم. این یک بازی نیست. این آنارشیست‌های زشت باید سریع متوقف شوند. سریع حرکت کنید.

​اعتراض ها به نژادپرستی و خشونت پلیس علیه سیاهپوستان نزدیک به سه هفته پیش در تاریخ ۲۵ مه (۵ خرداد) به دنبال انتشار تصاویری از بازداشت و کشته شدن یک مرد سیاهپوست در شهر مینیاپولیس آمریکا آغاز شد. در این تصاویر یک مامور پلیس با نام درک شاون زانوی خود را بر روی گردن این مرد سیاهپوست که جورج فلوید نام داشت قرار داده بود. مامور پلیس با وجود درخواست کمک جورج فلوید، ۴۶ ساله زانوی خود را از روی گردن او بر نمی‌دارد تا اینکه این مرد سیاهپوست بیهوش می‌شود و در نهایت جان خود را از دست می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала