پرتگاه عمیق بین رویای آمریکایی و واقعیات فعلی ! + ویدئو

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر پرتگاه عمیق بین رویای آمریکایی و واقعیات فعلی ! + ویدئو
پرتگاه عمیق بین رویای آمریکایی و واقعیات فعلی ! + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری امریکایی تبار شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان "پرس تی وی" که خودش نیز روزی قربانی پیگرد ها و ستمگری های پلیس ایالات متحده شده بود، در اینستاگرام از رویای آمریکایی و واقعیات فعلی در آمریکا سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، خانم مرضیه هاشمی می نویسد: رویای آمریکایی! این اصطلاح رو اولین بارنویسنده و مورخ آمریکایی جیمز تراسلو آدامز تو سال 1930 به کار برد. نوشته بود "این (رویا) فقط آرزوی ماشین های موتوردار و درآمد های بالا نیست. بلکه رویایی از یک نظم اجتماعیست که در آن هر مرد و زن میتواند به بالاترین سطحی که در توان اوست برسد و فارق از شرایط تولد یا جایگاهش، بخاطر کسی که هست شناخته شود!" شاید بدلیل باور کردن این تصور ایده آل هست که خیلی از سفید پوستان فکر میکنن سیاهپوستان تنبل، کم هوش، و بی لیاقتن! وگرنه چرا باید تو زندگیشون اینقدر سختی بکشن؟! آمریکا معروفه به "سرزمین فرصت ها"! یا از فرصت استفاده میکنی و موفق میشی، یا موفق نمیشی و فقط میتونی خودت رو سرزنش کنی!

واسه همین این ویدیو رو میزارم. برای عزیزان ایرانی که دنبال دونستن حقیقت هستن و هموطنان آمریکایی که فراموش کردن بخش بزرگی از بار ساختن کشورشون روی پشت خمیده سیاهپوستانه... #نژادپرستی_سیستماتیک

#سراب_آمریکایی *بخشی از اثر Alex Cequea

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Marzieh Hashemi (@marzieh_hashemi)

لازم به ذکر است که پس از کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست ماموران پلیس در جریان بازداشت خشونت بار وی ، در مینیاپولیس و تعداد زیادی از شهرهای دیگرآمریکا  اعتراضات و تظاهرات مردمی بر پا شد. در ویدئوی منتشر شده مربوط به صحنه برخورد پلیس با جورج فلوید دیده می شود که ماموران پلیس به دست او دست بند زده اند و یکی از نیروهای پلیس نیز زانوی خود را روی گردن او گذاشته و فشار می دهد، جورج فلوید نیز می گوید که نمی تواند نفس بکشد. در نهایت این اتفاق منجر به مرگ جورج فلوید می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала