درخواست خانواده جورج فلوید از سازمان ملل

© AFP 2023 / Apu Gomesدرخواست خانواده جورج فلوید از سازمان ملل
درخواست خانواده جورج فلوید از سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانواده جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی که دو هفته قبل توسط پلیس امریکا در ایالت مینه ‌سوتا به قتل رسید، در نامه‌ ای رسمی از سازمان ملل متحد خواستند تا در پرونده قتل جورج ورود کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یو‌اس‌ای تودی، بنجامین کرامپ وکیل سرشناس آمریکایی که پرونده قتل جورج فلوید را بر عهده گرفته است، امروز دوشنبه در صفحه توئیتری خود اعلام کرد: خانواده جورج فلوید و تیم حقوقی آنها با ارسال یک نامه رسمی به سازمان ملل متحد خواستار ورود این سازمان در روند پرونده قتل جورج توسط پلیس شدند.

مراسم تشییع جنازه جورج فلوید فردا برگزار می شود  - اسپوتنیک ایران
مراسم تشییع جنازه جورج فلوید فردا برگزار می شود

به گفته کرامپ، در نامه ‌ای که اعضای خانواده جورج فلوید و تیم حقوقی آنها به سازمان ملل متحد ارسال کرده‌اند، از مقامات سازمان ملل متحد خواسته شده که دولت آمریکا را برای افزایش سطح اتهام جنایی وارده شده به افسرانی که در قتل جورج فلوید دخالت داشته‌ اند، ترغیب و همچنین به دولت آمریکا توصیه کنند که اصلاحات اساسی را در ساختار پلیس این کشور انجام دهد.

اعضای خانواده جورج فلوید و تیم حقوقی آنها در این نامه که برای کارگروه کارشناسان سازمان ملل در حوزه افراد آفریقایی ‌تبار (سیاهپوست) ارسال شده است، از این کارگروه خواسته‌اند که به دستگاه قضائی آمریکا توصیه کنند که هر چهار افسری که در قتل جورج فلوید دخالت داشته‌اند را به قتل درجه اول متهم کنند.

دو هفته قبل یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه‌سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.

در پنج ‌شنبه گذشته منابع خبری اطلاع دادند که دادستان ‌های آمریکا قصد دارند درک شاوین افسر پیشین پلیس شهر مینیاپولیس را که با فشار زانو بر گردن جرج فلوید، وی را به قتل رساند و متعاقباً به قتل درجه سوم متهم شد را به قتل از نوع درجه دوم متهم کنند و سه افسر پلیس دیگر را نیز که در محل حاضر و تنها تماشاگر این واقعه بودند، تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала