مراسم بزرگداشت جورج فلوید در آمریکا + ویدئو

© AFP 2023 / David Gannonمراسم بزرگداشت جورج فلوید در آمریکا + ویدئو
مراسم بزرگداشت جورج فلوید در آمریکا + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مراسم بزرگداشت جورج فلوید به نماد مخالفت شدید با خشونت پلیس آمریکا مبدل شده است و یاد جورج فلوید مدت‌ها در حافظه آمریکایی‌ها باقی خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری صداوسیما ایران ، در روز خاکسپاری جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی که به دست پلیس این کشور کشته شد اعتراضات گسترده‌ای در سراسر آمریکا برگزار شد.

در مینیاپولیس شهری که جورج فلوید در آن زندگی می‌کرد، برای بزرگداشت وی مراسمی برگزار شد. فلوید تقریبا یک هفته پیش در این شهر کشته شد. عده زیادی در این مراسم شرکت کردند. مراسم تدفین جورج فلوید به یکی از نماد‌های خشونت پلیس مبدل شده است. طرفداران حقوق سیاهان در آمریکا خواستار برگزاری دادگاه و محاکمه پلیس شدند. وکیل خانواده جورج فلوید نیز در سخنرانی خود همین خواسته را تکرار کرد.

​وکیل خانواده فلوید گفت: این ویروس کووید-۱۹ نبود که جورج فلوید را کشت، یک اپیدمی دیگر که ما در آمریکا به خوبی آن را می‌شناسیم، وی را کشت: اپیدمی نژادپرستی و تبعیض نژادی. با بدکاری همکاری نکنید. علیه بدکاری تظاهرات کنید. به جوانانی که در خیابان‌ها علیه بدکاری، رفتار غیرانسانی، شکنجه‌ای که در این ویدئو مشاهده می‌شود، تظاهرات می‌کنند، بپیوندید.

مجری گفت: در روز‌های پایان هفته مراسم بزرگداشتی برای جورج فلوید برگزار می‌شود. این مراسم در روز دوشنبه و با برگزاری مراسم تدفین وی به پایان می‌رسد.

گزارشگر این شبکه درباره برنامه‌های این مراسم گفت: این مراسم بزرگداشت در سه مرحله برگزار می‌شود. مرحله اول روز پنج شنبه برگزار شد و توجه سراسر آمریکا را به خود جلب کرد. برای این که مینیاپولیس با جورج فلوید خداحافظی می‌کند. وی برای مدت‌ها در حافظه ساکنان مینیاپولیس و مینه سوتا باقی خواهد ماند. چهره جورج فلوید برای مدت‌ها روی دیوار‌های شهر باقی می‌ماند. در مرحله دوم، پس از این که جسد جورج فلوید مینیاپولیس زادگاهش را ترک کرد، مراسم دیگری در شهر ریفورد جایی که وی در آن بزرگ شده است منتقل می‌شود. سپس مراسم تدفین فلوید در روز سه شنبه نهم ماه ژوئن در یوستون برگزار می‌شود. فلوید پیش از آن که به مینیاپولیس بازگردد، مدت‌ها در بوستون در ایالت تگزاس زندگی کرده بود و بیشتر وقت خود را در این شهر سپری می‌کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала