پلیس قاتل جرج فلوید به قتل درجه ۲ متهم شد

© REUTERS / Carlos Barriaپلیس قاتل جرج فلوید به قتل درجه ۲ متهم شد
پلیس قاتل جرج فلوید به قتل درجه ۲ متهم شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادگاه آمریکا در نظر دارد تا پلیس قاتل جورج فلوید را به قتل از نوع دوم متهم کند و دیگران افسران حاضر در محل را تحت پیگرد قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یورونیوز، دادستان‌ های آمریکا در نظر دارند درک شاوین افسر پیشین پلیس شهر مینیاپولیس را که با فشار زانو بر گردن جرج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی منجر به قتل از نوع درجه دوم شد متهم کنند و سه افسر پلیس دیگر را نیز که در محل حاضر و تنها تماشاگر این واقعه بودند، تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

کره شمالی: آمریکا حق انتقاد از چین را ندارد - اسپوتنیک ایران
کره شمالی: آمریکا حق انتقاد از چین را ندارد

بر اساس قانون، حکم قتل عمد از درجه دو تا 40 سال و قتل عمد از درجه سه تا 25 حبس است. قتل شبه ‌عمد از درجه دو نیز تا 10 سال زندانی دارد. تمام این‌ها در صورتی است که متهم در دادگاه مجرم شناخته شود.

این خبری بود که روز چهارشنبه برای اولین بار در رسانه‌های ایالات متحده آمریکا منتشر شد.

یک روز پس از حادثه مرگ جرج فلوید که 25 ماه مه روی داد، درک شاوین از کارش اخراج و به قتل از نوع درجه سه متهم شد. سه افسر دیگر نیز اخراج شدند اما اتهامی از سوی مقامات قضایی آمریکا علیه آنها مطرح نشد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس عصر چهارشنبه به ‌نقل از روزنامه Star Tribune آمریکا و با تکیه بر اطلاعات منابع آگاه در دستگاه قضایی این کشور اعلام کرد که کیت الیسون دادستان ‌کل مینه ‌سوتا قصد دارد علاوه بر افزایش درجه اتهام قتل درک شاوین، سه افسر دیگر را نیز به همدستی در این جرم و داشتن نقش تقویت‌کننده در وقوع این قتل متهم کند.

این خبر از سوی امی کلوبوچار سناتور مینه‌ سوتا نیز در پیامی توییتری تأیید شد.

در واکنش به این خبر، بن کرامپ وکیل خانواده فلوید اعلام کرد که آنها از این اقدام دادستان الیسون بسیار استقبال می‌کنند و آن را مایۀ آرامش برای این خانواده آن‌هم در شرایط سخت کنونی می‌دانند.

کرامپ همچنین اعلام کرد که دادستان‌کل مینه‌سوتا به خانواده فلوید گفته است که دفترش به تحقیقات درباره این حادثه ادامه خواهد داد و اگر لازم باشد اتهام درک شاوین را تا قتل درجه یک نیز افزایش خواهد داد.

انتشار ویدئوی کشته‌شدن جرج فلوید، اعتراضات گسترده‌ای را نه‌تنها در سراسر ایالات متحده آمریکا بلکه در بسیاری دیگر از کشورهای جهان علیه خشونت و تبعیض پلیس در پی داشت.

خانواده فلوید پیش از این بارها خواستار پیگرد قانونی هر چهار افسر درگیر در این حادثه و همچنین وارد شدن اتهامات جدی‌تر علیه درک شاوین شده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала