در جریان نا آرامی‌ها در آمریکا، 1400 نفر دستگیر شدند

© AP Photo / Julio Cortezدر جریان نا آرامی‌ها در آمریکا، 1400 نفر دستگیر شدند
در جریان نا آرامی‌ها در آمریکا، 1400 نفر دستگیر شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی شورشهای گسترده در سراسر ایالات متحده، تاکنون دست کم 1400 نفر بازداشت شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، نیروهای پلیس حدود 1400 نفر را در 17 شهر ایالات متحده در جریان شورش‌های اخیر بازداشت کردند. گفتنی است که نا آرامی‌های اخیر پس از مرگ جورج فلوید آفریقایی-آمریکایی در پی بازداشت وی توسط پلیس شکل گرفتند.

 آمریکا  - اسپوتنیک ایران
ناآرامی‌ها در آمریکا در اعتراض به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا

براساس اعلام این خبرگزاری، نیروهای پلیس آمریكا از روز پنجشنبه، هنگامی كه موجی از اعتراضات در سراسر این كشور بر اثر كشته شدن یک آمریکایی آفریقایی تبار آغاز شد، حداقل 1383 نفر را بازداشت كردند. با این حال، خاطرنشان می شود که تعداد واقعی بازداشت شدگان ممکن است بیشتر باشد.

خاطرنشان می‌شود که پس از کشته شدن جورج فلوید آمریکایی آفریقایی تبار به دست پلیس، شورش ها در مینیاپولیس و بسیاری از شهرهای دیگر آغاز شد. فیلم هایی در اینترنت ظاهر شد که نشان می داد پلیس به دست فلوید دستبند زده، او را به زمین انداخته و سه نفری به او حمله ور می‌شوند که یکی از آنها با زانوی خود را روی گردن او قرار داد. فلوید در این ویدئو چندین بار می‌گوید که او نمی تواند نفس بکشد، سپس خفه می‌شود. وی در مراقبت های ویژه درگذشت. پس از شروع شورش ها، چهار نیروی پلیس اخراج شدند و یکی از آنها به سهل انگاری متهم شد. در مینیاپولیس و شهر همسایه آن، سنت پاول برای آخر هفته هفته حکومت نظامی برقرار کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала