گمانه زنی: احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات آتی آمریکا چند درصد است؟

© REUTERS / Tom Brenner گمانه زنی: احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات آتی آمریکا چند درصد است؟
گمانه زنی: احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات آتی آمریکا چند درصد است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق پیش بینی یک دانشمند معتبر امریکایی، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده با احتمال 91 درصد در انتخابات آینده این کشور پیروز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی  FOX News ، چنین محاسباتی توسط هلموت نورپوت، استاد دانشگاه استونی بروک  انجام شده که اتفاقاً پیروزی ترامپ را در سال 2016 نیز پیش بینی کرده بود.

به گفته نورپوت ، ترامپ در انتخابات 362 رای اعضای مجمع گزینندگان را خواهد گرفت. این متخصص با تجزیه و تحلیل نتایج انتخابات مقدماتی با استفاده از مدلی که وی بر اساس داده های آماری و تعدادی از واقعیات تاریخی ایجاد کرده ، این پیش بینی را انجام می دهد . طبق نظریه نورتوپ ، ترامپ باید در همان ایالت های سال 2016 پیروز شود و در عین حال حمایت اکثریت رأی دهندگان در نیومکزیکو ، نوادا ، کلرادو ، ورمونت ، ویرجینیا ، مینسوتا ، ماین و نیوهمپشایر را کسب کند.

فرمان اجرایی ترامپ برای تنظیم فعالیت شبکه های اجتماعی امضا شد - اسپوتنیک ایران
فرمان اجرایی ترامپ برای تنظیم فعالیت شبکه های اجتماعی امضا شد

طوری  که پروفسور هلموت نورپوت توضیح داد ، پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری با توجه به نتایج وی در انتخابات مقدماتی حزبی  پیش بینی می شود که در طی آن وی به راحتی نامزدهای دیگر حزب جمهوری خواه را شکست داد. در عین حال ، جو بایدن،  معاون سابق رئیس جمهور آمریکا و حریف اصلی وی  که  به احتمال زیاد کاندیدای دموکرات خواهد بود  ، در انتخابات اولیه با مشکلات زیادی روبرو شد از جمله همه دموکرات ها نمی خواستند از نامزدی وی حمایت کرده و حول وی متحد شوند.

نورپوت اعتراف كرد كه همه گیری كرونا ویروس می تواند در نتایج ترامپ در انتخابات تاثیرداشته باشد  اما به تصور وی این تاثیر ناچیز خواهد بود.

در اواسط ماه مه ، گزارش شد که در حالی که بایدن در مبارزات انتخاباتی از ترامپ پیشی گرفته است. طبق تحقیقات  شرکت SSRS ، 51 درصد رای دهندگان ثبت نام شده از بایدن حمایت می کند و 46 درصد از آنها ترامپ را ترجیح می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала